2017. 11. 14. 09:10

Munkaerőhiány miatt késik a gyár bővítése

Munkaerőhiány miatt késik a magyarországi Apollo gumigyár második ütemének befejezése. A Gyöngyös mellett működő, indiai tulajdonban levő üzem a Napi.hu értesülései szerint azonnal tudna akár száz főt is alkalmazni.

Továbbra sem problémamentes a magyarországi Apollo Tyres gumigyár helyzete. A gyártóbázist ugyan idén tavasszal átadták, de a gyöngyöshalászi üzem termelését az egyre komolyabb munkaerőhiány immár komolyan akadályozza - tudta meg a Napi.hu.

A lap értesülései szerint emellett még az idén őszre ígért termelésbővítés is elmaradt. A cég a lapnak úgy nyilatkozott, " ahogy folyamatosan fut fel a termelés, úgy vesz fel egyre több embert az Apollo Tyres. majd hozzátették: a toborzás folyamatos. Így például éppen novemberben zajlik egy kiválasztási roadshow és nyílt nap kampányunk."

Az indiai cég egyik vezetője  Kannan Prabhakar tavaly augusztusban a Totalcar.hu kérdésére azt mondta: a személyautóhoz szükséges abroncsok gyártásának beindulását követően 2017 harmadik negyedévében beindul a teherautó- és autóbuszabroncsok gyártása is.

Ez utóbbiról azonban immár nincs szó. A cég ezzel kapcsolatos kérdésre ezt válaszolta: "A teherautó- és autóbuszabroncsokat készítő üzem kivitelezésén jelenleg is dolgozunk. A termelés beindításáról tájékoztatást fogunk adni, amikor az megkezdődik."

A cégvezető a tavaly nyári sajtóinformációk szerint arról is beszélt többször, hogy a tervek szerint a gyár fejlesztési részlegében kétszáz mérnököt alkalmaznak majd és hamarosan beindul az üzem bővítése is. Minderről - úgy tűnik - már szó sincs.

A világ tizenhetedik legnagyobb abroncsgyártójának számító Apollo - amely korábban a holland Vredestein gumimárkát és annak európai gyártóbázisát is bekebelezte - a szocialista kormányok alatt akart először gyártóbázist építeni hazánkban, de ezt akkor a Fidesz erőteljesen támadta, majd a válság miatt letettek a zöldmezős beruházásról. Az idén tavasszal átadott gyár a tervek szerint évente 5,5 millió személygépkocsi abroncsot és 675 ezer  teherjárműre való gumit tervezett gyártani.