2017. 11. 23. 16:18

Példaértékű! Békéscsabán felhagytak a fideszesek a hatalmi harcokkal – hogy megadóztassák az óriásplakátokat

Hiába a békéscsabai Fideszen belüli hatalmi harcok, a Jobbikkal szemben összezártak a kormánypárti önkormányzati képviselők, és megszavazták a reklámhordozókra kirótt különadót (építményadó formájában). Ezentúl a város minden óriásplakát tulajdonosnak évi 144 ezer forint adót kell fizetnie - csak azért, mert a Jobbik országosan 1100 darab plakáthely tulajdonosa lett.

Csütörtökön egyébként nemcsak Békéscsabán, hanem Miskolcon is hasonlóképpen döntött a fideszes többségű önkormányzati képviselő-testület. A viharsarokban mindezt azonban úgy szavazták meg a kormánypárti politikusok, hogy az előterjesztésben még csak az sem szerepelt, hogy ez mekkora bevételt jelent majd a megyeszékhely számára.

Azt viszont megállapították, a lakossági magántulajdonra kivetett újabb sarc utáni bevétel hozzájárulna az önkormányzat kiadásainak finanszírozásához. Viszont arról, hogy Békéscsabán a szolgáltatásokat milyen ügyesen játszották ki a polgármesterei hivatalból a fideszes körökbe, arról a beterjesztésben nem, csak ITT OLVASHAT.

Kocziha Tünde, a Jobbik békéscsabai önkormányzati képviselője, és országgyűlési képviselőjelöltje szerint a plakátokra kivetett különadó beleilleszkedik a városban tapasztalható egyéb folyamatokba.

Békéscsabán ugyanis igencsak behatárolt a lakosság információhoz való hozzáférése.

A Békés Megyei Hírlap, illetve a beol.hu a Mediaworks felvásárlásával Mészáros Lőrinc tulajdonába került, a behir.hu kiadója pedig az az önkormányzati tulajdonú Békéscsabai Médiacentrum Kft., amelynek az ügyvezetője, Opauszki Zoltán nem mellesleg a Fidesz egyik városi vezetője.

Az pedig csak hab a tortán, hogy Andy Vajna kormánybiztos egyszerűen kitúrta a korábban hosszú évekig sugárzó, családi vállalkozásként működő békéscsabai Rádió 1-et a városból, hogy a saját csatornáján nyomathassa a kormánypropagandát.

Kocziha Tünde furcsállja azt is, hogy bár a törvények többek között tiltják azt is, hogy önkormányzati képviselő, vagy rokona tulajdonnal bírjon egy médiacégben, azonban pártkatona már betölthet vezetőpozíciót – kampánycélokra fordítva ezzel a közösség pénzét.