Dakar, 4. nap: nem bírta az Opel, Szalayékat kizárták

Sok volt a sivatag a technikának.

Az autósoknál a harmadik napos Toyota-siker után újra a Peugeot állt az élre, Sébastien Loeb volt a leggyorsabb. A versenyzők az óceán partján startoltak, de sokáig nem élvezhették a látványt, bezavarták őket a dűnék közé.

A Peugeot felemás napot zárt: Loeb ugyan megnyerte a szakaszt, de Cyril Despres sziklának hajtott, kitört a jobb hátsó kerék, kérdéses a folytatás. Nasser Al-Attiyah alatt megállt a Toyota, egy teljes órát bukott. Második helyen Sainz, harmadikként Peterhansel futott be.

Az összetettben Peterhansel van az élen, mögötte Loeb és Sainz lőtávolon belül, Al-Attiyah már inkább azon kívül. Bár elnézve az idei Dakart, valószínűleg az fog nyerni, aki a legkevesebb hibát követi el és a legszerencsésebb lesz a technikai gondokat illetően.

Szalayéknak annyi

Szalay Balázséknak már a harmadik nap is nehéz volt, a negyediket a mezőny végéről kellett kezdeniük, és újra meghibásodott az Opel.

Dakar, 3. nap: Szalayék borultak, az egyik Mini megint nagyot esett, fej- és nyaksérülések

Nasser Al-Attiyah kétszer is defektet kapott, mégis megnyerte a napot. A megszokottnál óvatosabban hajtott a dűnék között, nem elsőként indult, gyakorlatilag biztonságit autózott. A Toyota mögött négy Peugeot következett: Peterhansel, Sainz, Despres, Loeb sorrendben. Nem csak Attiyah, a többiek is lassabb tempóra váltottak, Loeb annyira vigyázott, hogy a komoly dűnékre inkább felsétált, hogy megnézze, mi várja a túloldalon.

„Beértünk a gigantikusan magas homokhegyek közé, és ott felforrt a víz. Mint kiderült, támadt egy lyuk a tartályon, az nyitva maradt és azon az összes víz távozott, így a túlélő, tartalék vizünket kellett beleöntenünk a tartályba”

 - magyarázta Szalay. Végül a lámpatartó csavarral tömték be a lyukat.

Később az önindító is elromlott, ez viszont végzetes volt.

„Már lefelé tartottunk a legmagasabb dűnéről, amikor előttünk feltűnt egy kamion. Megálltam, és azonnal lefulladt az autó, onnantól kezdve pedig megint nem indult el. Pedig ez volt a harmadik vadonatúj önindító, amit a fiúk beletettek. És mégis... hiába nyomtuk a gombot, semmi sem történt. A kamion segített elindulni, de közben elkezdett lemenni a nap, és el kellett döntenünk, mi legyen...”

Végül Bunkoczival közösen úgy döntöttek, hogy kijönnek a pályáról és az alternatív útvonalon fejezik be a szakaszt, ezért a szervezők kizárták őket.

"Túl nagy kockázatvállalást jelentett volna, ha egy szál egyedül bemegyünk a dűnék közé a vaksötétben, főleg úgy, hogy senkire sem számíthattunk, egyszerűen azért, mert mögöttünk már nem jött senki"

 - mondta a navigátor.

Motorosok

Kiesett Sam Sunderland. Egy ugrató után akkora ütést kapott a háta, hogy megsérült, ezért kiállt. A szakaszt Adrien Van Beveren húzta be, ezzel az összetettet is vezeti. Gyenes Emánuel a 29. lett, Dési János a 79., Saghmeister a 105.

A kamionosok között továbbra is Nikolaev a legjobb. A quadosoknál Karakin nyerte a szakaszt.

Az ötödik napon Areqiupa a cél, 508 kilométerből 266 speciál.

Hivatalos összefoglaló az autósok negyedik napjáról:

(fotó: ASO/@World/A.Vialatte / Dakar Rally / Facebook)