2018. 05. 26. 10:10

Rogánék újabb pofátlansága: 1 forint híján 10 százalékkal növelik a Fidesz-közeli hirdető bevételét

Egy hét alatt második alkalommal emeli meg érdemi indoklás nélkül a Fidesz-közeli Balásy Gyula kommunikációs cégeinek juttatott közpénzt a Rogán Antal propagandaminiszter felügyelete alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal. A Magyar Turisztikai Ügynökség révén kiszivattyúzott pluszpénz után most a Budapest Bank kommunikációra fordított költségeiből jár jól a kormánykedvenc.

365 millió forintról 401 499 999 forintra drágul a Rogán Antal felügyelete alá tartozó nemzeti Kommunikációs Hivatal által kiírt a Budapest Bank Zrt. kommunikációs tevékenysége körében a 2018-as médiaügynökségi és kapcsolódó egyéb ügynökségi feladatok ellátása elnevezésű közbeszerzés – bukkantunk rá a közbeszerzési értesítő legfrissebb számában. A 36 499 999 forintos emelkedés, amennyivel a Fidesz-kormány kedvenc hirdetője, a Balásy Gyula nevével fémjelzett New Land Media Kft. és Lounge Design Kft. alkotta duó jobban jár, mindössze egyetlen huncut forinttal marad el attól az értékhatártól, amitől új közbeszerzési eljárást kellett volna kiírni.

Az eredeti szerződés, melyet idén február 1-jén kötöttek meg, része volt annak a csaknem 11,5 milliárdos gigatendernek, melyen Balásy cégei mellett Szijjártó Péter barátjának, a Fidesz-frakció korábbi kabinettitkárának, Kuna Tibornak a kft-i, valamint Rogán Antal luxuslakóparki szomszédjának, Csetényi Csabának vállalkozásai is szépen kaszáltak. A mostani szerződés fent tárgyalt módosítását április 9-én írták alá.

Nem ez az első alkalom, hogy ebben a gigatenderben pár forint híján 10 százalékkal többet kaszálhatnak a Fidesz-közeli oligarchák. Épp egy hete írtuk meg, hogy ugyanebben a közbeszerzéscsoportban a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kommunikációs tevékenysége is néhány forint híján 10 százalékkal drágult.

Csak most tudhattuk meg, hogy januárban (is) drágult a kormánykommunikáció

9,98 százalékkal, vagyis épphogy az új közbeszerzés kiírására kötelező 10 százalékos korlát alatt drágult meg a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kommunikációs tevékenysége - írta meg az uniós közbeszerzési értesítő mai száma. Az áremelkedéssel ismét az Orbán-kormány kedvenc kommunikációs cégei, a Balásy Gyula-féle New Land Media Kft. és Lounge Design Kft.

Ahogy az előbbi esetben sem, úgy most sem derül ki a pofátlan közpénzszórás tényleges indoka. A módosítás okait tárgyaló részben mindössze ennyi olvasható:

A módosítás szükségességét indokló körülmények ismertetése, és e körülmények előre nem látható jellegének magyarázata: Felek a vállalkozási keretszerződés közös megegyezéssel történő módosításáról határoztak a Kbt. 141. § (2) bekezdésében meghatározott de minimis jogcímre tekintettel.