Csak most tudhattuk meg, hogy januárban (is) drágult a kormánykommunikáció

Már megint épp a 10 százalékos korlát alatt.

9,98 százalékkal, vagyis épphogy az új közbeszerzés kiírására kötelező 10 százalékos korlát alatt drágult meg a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kommunikációs tevékenysége – írta meg az uniós közbeszerzési értesítő mai száma. Az áremelkedéssel ismét az Orbán-kormány kedvenc kommunikációs cégei, a Balásy Gyula-féle New Land Media Kft. és Lounge Design Kft. járt jól.

A tendert a Rogán Antal propagandaminiszter felügyelete alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) írta ki, az MTÜ kommunikációja ennek a csaknem 11,5 milliárdos gigatendernek a 18. számú részszerződése volt, mely 121 259 842 forint keretösszeg mellett 51 968 504 forint opciós megrendelést is tartalmazott, vagyis a végösszeg 173 228 346 forint volt.

A Fidesz-kedvenc cég a marketingmixet (különféle marketingtermékek, rendezvényszervezés, médiafelület vásárlása stb.) 2018. január 8. és március 1-je között kellett, hogy alkalmazza, de az összeg emelésére már január 28-án aláírták a szerződésmódosítást, így Balásy cégei 17 300 000 forinttal magasabb összegről, 190 528 346 forintról nyújthatták be a számlát az adófizetőknek. Az értesítőben a szerződők az áremelkedés indokaként olyan – konkrétan meg nem nevezett – körülményeket írt, melyeket „a kellő gondossággal eljáró ajánlatkérő (azaz a Rogán által felügyelt NKH – a szerk.) nem láthatott előre”.

A néhány forint híján 10 százalékos emelés trükkje bevett „szokás”, az MTÜ egy másik kommunikációs kampánya (mely az említettel párhuzamosan, 2017 decembere és 2018 áprilisa között futott) ugyancsak pár forint híján 10 százalékkal emelkedett. Azt a szerződésmódosítást egy nappal a mostani után, január 29-én írták alá.

9,99 százalékkal drágult a turisztikai ügynökség kommunikációja

Mindössze 10 ezer forinttal marad el az új közbeszerzés kiírását megkövetelő emelkedés mértékétől az az összeg, melyet Orbán Viktor egyik kedvenc kommunikációs cége kap. Mivel a Magyar Turisztikai Ügynökség kommunikációs feladataira elkülönített 224 milliós alapösszeg és a 96 milliós opciós díj is elfogyott, újabb csaknem 32 milliót juttat a Balásy-cégeknek a Rogán-féle propagandaminisztérium háttérintézménye.

Tegnap Belénessy Csaba egykori MTI vezérigazgató cégéről írtuk meg, hogy egy forint híján (!) 10 százalékkal emelte meg a Dunaújvárosi Médiaközpont üzemeltetésének díját, de a MÁV jégmentesítési megrendelése, illetve a tatabányai buszok jegyérvényesítőjének utólagos beszerelése is gyanúsan ebbe a kategóriába tartozott.