A MÁV közleményt adott ki az eset kapcsán, és tisztázta a történteket: mint írják, a történteket a vasúttársaság munkatársainak bevonásával rekonstruálták, és valójában az történt, hogy a Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vasútvonalon pénteken reggel két műszaki probléma (felsővezeték szakadás és biztosító berendezési hiba) miatt nőtt a vonatok menetideje. A Dália IC is ezen a vonalon közlekedik.
Az érintett járaton szolgálatot teljesítő mozdonyvezető szolgálati ideje ezért járt le menet közben. Ám mivel a foglalkoztatásra szigorú szabályok vonatkoznak, a mozdonyvezető a leváltását kérte.
Ez magyarra fordítva azt jelentheti, hogy –miként arra egy olvasónk felhívta a figyelmünket- a mozdonyvezetőnek biztonsági okokból mindenképpen le kellett állítania a vonatot 12 órányi vezetés után, különben megbüntethetik.
A MÁV közlése szerint az sem igaz, hogy a vonat a semmi közepén maradt volna, és a mozdonyvezető „elballagott” volna. A vonatot a mozdonyvezető Nagyút állomásig vitte, ahova egy másik járattal megérkezett az őt leváltó mozdonyvezető.
A váltásig a mozdonyon maradt, és biztosította az energiaellátást. A vonat 22 perc várakozás után az új mozdonyvezetővel folytatta útját.
A kellemetlenség miatt utasai elnézését kéri a vasúttársaság.