A tervezet szerint a hiányt három forrásból fogják fedezni. 25,3 milliárdot az előző évek maradványaiból, 66,7 milliárd forintot új hitelek felvételéből, további 27,9 milliárdot pedig a meglévő befektetések értékesítéséből teremtenek elő.
A legköltségesebb tétel az M3-as metró felújítása. Bár az állami költségvetés 217,5 milliárd forintos támogatást nyújt, ám ez az egyik legnagyobb költségvetési kockázat, mivel a költségek további emelkedésére nincs már fedezete jelenleg Budapestnek.
Az önkormányzat legnagyobb saját bevétele az iparűzési adó, ebből idén a tavalyinál 11,1 százalékkal több, 155 milliárd forint jut a Fővárosi Önkormányzatnak, a kerületek további 132 milliárd forinton osztoznak.
Az előterjesztés szerint a város működésének finanszírozása és a fejlesztések megvalósítása mostanra már csak a kormánnyal szoros együttműködésben lehetséges.