Az Index értesüléseit megerősítette a Daimler stuttgarti központja is. Ugyanakkor a német autógyár részéről arról beszélnek, hogy hosszú távon ugyan számolnak a bővítés lehetőségével, de most a tervek újragondolásának van itt az ideje.
Az autógyártástól függő magyar gazdaság számára az jelenthet reményt, hogy Németországban egyelőre csak átmeneti megtorpanás tartják a jelenlegi helyzetet, és óvatosságból állítják le a projektet. Az viszont nehezen tagadható, hogy a német autóipar nem most éli a virágkorát. Ennek pedig legfőbb oka, hogy nehezen megy az átállás az új technológiák használatára, illetve a megváltozott fogyasztói igényekre.
Azért a végére biggyesszük ide, a 2018-ban a járműipar adta a magyar ipari termelés 22 százalékát, és a beszállítói láncokat is ideszámolva, körülbelül 170 ezer ember számára biztosit munkahelyet.