Gumicsont a cukorvízben

Gumicsont a cukorvízben

A Coca-Cola jóvoltából ismét sikerült felfedezni Magyarország „legnagyobb” problémáját, vagy mégsem? Vélemény.

Ismét sikerült felfedezni Magyarország „legnagyobb” problémáját, de csak azért, mert a Coca-Cola kitalálta, hogy Magyarországon is kioktat és példát mutat a liberális újerkölcs egy tételéből.

A napokban olyan plakátjai jelentek meg a cégnek Budapesten, amelyeken a #loveislove felirat szemléltetéseként azonos nemű párok láthatóak. Én szombat délelőtt láttam az egyiket valamelyik metróaluljáróban, de el kellett telnie néhány pillanatnak, míg rájöttem, hogy mit is látok. Nem mondanám, hogy különösebben meglepődtem, elvégre folyton-folyvást egy agresszív lobbi tevékenykedik azért, hogy azt gondoljuk, azt tartsuk természetesnek, amit ők szeretnének.

Rettenetesen unom és viszolygok a módszereiktől, noha az elfogadás az én erkölcsi szótáramban is szerepel, de elutasítom a szivárványszínű univerzumuknak való behódolást. Azt azonban meg kell vallanom, hogy egy betűt sem pazaroltam volna a Coca-Cola agitprop tevékenységére, ha nem lesz belőle egy újabb közéleti gumicsont (persze borítékolható volt, hogy így lesz).

Futótűzként terjedt el ugyanis a magyar sajtóban, hogy a fideszes Boldog István a #loveislove kampányra reagálva a Facebook-oldalán bejelentette: elhatárolódik a Coca-Cola plakátkampányától, és amíg a cég nem távolítja el provokatív plakátjaikat Magyarországról, addig ő nem fogyasztja a termékeiket. Arra kért mindenkit, hogy kövessék a példáját. Bizonyosan lesz rá bőven ellenzéki ellenreakció is (Gyurcsány Ferenc – talán pont egy hideg boroskólát elkortyolgatva – már bele is csimpaszkodott a gumicsontba).

Nos, bejelenthetem: nem vagyok fogyasztója a Coca-Cola termékeinek. Na jó, ez így nem teljesen igaz, inkább úgy fogalmaznék, hogy a lehető legritkábban fogyasztom a Coca-Cola termékeit. Ennek viszont semmi köze a plakátkampányukhoz.

A Coca-Cola megannyi cukros lötty előállítója, melyek a legkevésbé sem oltják az ember szomjúságát a melegben, de úgy általában sem azonosíthatóak az egészséges életmóddal. Az amerikai kultúrexport szénsavas fekete szenteltvize, a kóla és az egyéb cukros üdítők fogyasztása - a gyorséttermi étkezés mellett - az egyik fő okai a fejlett országok egészségügyi problémáinak (lásd. elhízás és az ebből következő megannyi egészségkárosodás).

Ezek után, finoman fogalmazva sem érzem hitelesnek, hogy a Coca-Cola mondja meg, mit is helyes gondolnunk a világról, miközben a termékei a helyes táplálkozás legnagyobb ellenségei közé tartoznak.

Ez utóbbival tényleg foglalkozni kellene, mint ahogy azzal is, hogy a volt finn nagykövet szerint Magyarország az egyik legkorruptabb ország az Európai Unióban. Hogy jön ez most ide? Sehogy. Csak ez nem gumicsont, hanem látlelet az országról. Petri Tuomi-Nikula egy finn napilapban azt írta: a magyar kormány az EU-s pénzekkel tudja fenntartani az intézményi korrupciót. Hát, ez itt a valódi probléma.