A Fidesz bulvárlapja gusztustalan címmel írt cikket egy gyerekgyilkosságról

ripost
Fotó: ripost.hu

(Figyelem! Ez egy véleménycikk! A leírtak nem feltétlenül tükrözik a teljes szerkesztőség álláspontját, de fontosnak tartjuk, hogy helyt adjunk a kulturált és logikusan érvelő, vitaindító véleményeknek is.)

Tudjuk, a szenzációhajhász bulvárújságíráshoz gyomor kell. A helyzet azonban még inkább emberpróbálóbb, ha valaki történetesen egy "Fidesz-kompatibilis" lapnál dolgozik, ahol az éppen aktuális kormánypropagandának megfelelő hazugságok "eladható formába hozott" terjesztése, majd tálcán kínálása a legfőbb feladat és elvárás. Nem lehet egyszerű, ám úgy hírlik, ezeket a "pincéreket" rendesen megfizetik, olykor talán jattot is kapnak.

Az, hogy a szint alatti fake-newsgyár egyik zászlóshajójaként számon tartott Ripost nevezetű médiatermék nap mint nap ontja magából az Orbán-kormány mindenkori narratívájának megfelelő, vállalhatatlan anyagokat, illetve minden olyan ellenzéki szereplőt igyekszik lejáratni, akire a pártközpontban épp megadták a kilövési engedélyt, megszoktuk, hiszen a belső morális iránytű az első, amit elvesznek azoktól, akik ilyen helyen kívánnak dolgozni.

A Fidesz-média 2020-ban 57 helyreigazítási pert vesztett, ki nem találná, ki lett a rekorder

A Fővárosi Törvényszéktől kapott összesítés szerint összesen 57 sajtó-helyreigazítási pert vesztettek tavaly a Fidesz-közeli médiatermékek. A rekorder az Origo 20 elmarasztaló ítélettel, a második helyen pedig a Pesti Srácok áll 15 elbukott perrel - tudta meg az Átlátszó miután közadatigénylésben kikérték, a Ripost, a Lokál, a Magyar Nemzet, a Pesti Srácok, a közmédia, az Origo, a 888, a TV2 és a HírTV ellen hány darab sajtó-helyreigazítási kereset érkezett, és hány ilyen pert vesztettek el ezek a szerkesztőségek.

Az viszont már egyenesen visszataszító, hogy 

az Ómolnár Miklós főszerkesztette portál napi gyakorlatába simán belefér, hogy "clickbait Isten" oltárán ezek az emberek simán feláldozzák az empátiára való alapvető emberi képességüket. Mindezt úgy, hogy közben ők is a "keresztény-konzervatív újságírás" hamis gúnyájában pózolnak az Origo meg a PestiSrácok mellett.

Nem szokásom Ripostot olvasni, ma azonban szembejött velem egy cikkük, aminek címe előtt még mindig döbbenten állok: "Elborult a pasi agya: ezért mártotta 40-szer a kését exbarátnője lányába". Hogy tessék? Elborult a pasi agya - a bulvárlogika alapján ebből még akár az is következhetett volna, hogy az illető mondjuk véletlenül magára borította a forró kávéját, ezért ideges lett, és nadrágot kellett cserélnie.

Csakhogy a cím második része elárulja, hogy nem holmi apróságról van szó: itt egy emberölés történt, egy bestiális gyilkosság, ahol valaki negyven késszúrással végzett egy másik emberrel. Akkor mégis hogyan írhattak olyat, hogy "40-szer mártotta a kését exbarátnője lányába"? Szörnyű, leírni is rossz, de mintha csak egy doboz festékről lenne szó. Halló, itt egy gyerek megöléséről van szó!

A cikkből kiderült, a brazil származású Jeferson de Quadros Peres körülbelül 40-szer szúrta meg egykori barátnője 14 éves lányát, Brenda da Rocht csak azért, hogy bosszút álljon volt szerelmén, amiért a gyerek anyja szakított vele és új kapcsolatot kezdett mással. A férfit szörnyű tettéért 52 év börtönbüntetésre ítélték.

Mint ismert, a Ripost felelős kiadója az a gigantikus méretű, kormányközeli Mediaworks Hungary Zrt., amelyhez egyebek mellett a 888.hu, a HírTV, a Lánchíd Rádió, az Origo, a Magyar Nemzet, az összes megyei napilap, valamint több száz másik médiatermék is tartozik.

A Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) kuratóriuma 2020. április 15-i hatállyal nevezte ki Dr. Szabó Lászlót a Mediaworks Hungary Zrt. új vezérigazgatójává, valamint az igazgatóság elnökévé. A Mediaworks honlapján található információk szerint Szabó közel három éven át Magyarország washingtoni nagykövete, az azt megelőző három évben a Külgazdasági és Külügyminisztérium külgazdasági és külügyi államtitkára, illetve a külügyminiszter helyettese volt.

Szabóval kapcsolatban érdemes azt is megemlíteni, hogy hivatalos önéletrajza szerint 1990 óta a Magyar Orvosi Kamara tagja.

Hogy mindez mennyire problémás, mindenki döntse el maga.