Szentendrén is bepróbálkoztak a közvagyon magánvagyonná alakításával, méghozzá nem is akárhogyan: uniós közpénzek felhasználásával, önkormányzati ingatlan kisajátításával, túlterjeszkedő körbekerítéssel. Egy igazán pofátlan kikötő- és ingatlanmutyi állami cégek hallgatólagos támogatásával.
- ezzel vezette fel csütörtök délután közzétett Facebook-bejegyzését Pál Gábor, a Jobbik szentendrei önkormányzati képviselője, aki "véget vetne a szabadrablásnak".
A politikus által szentendrei hajóállomás-gate néven említett ügy előzményét felidézve írja, hogy a szentendrei önkormányzat még 2014-ben bérbe adta a Mafracht Kft-nek a régi hajóállomásnál lévő önkormányzati tulajdonú területet azzal a céllal, hogy ott turistahajók kikötésére alkalmas hajóállomás és iroda létesüljön.
Pál hozzáteszi azt is: néhány éve több tízmillió forintnak megfelelő európai uniós közpénzt is igényelt a bérlő (amely nem más, mint az állami Mahart Passnave ügyvezetőjének cége). Állítása szerint a Mafracht azonban egy új cégbe, a Green River Kft-be apportálta az ingatlant, s egymilliárd forintért árulta kizárólagos használatú kikötővel rendelkező luxusházként.
A képviselő úgy látja, több szabálytalan ügyletre is sor került: jelentősen túlterjeszkedett az elkerítésnél, közterületet vont körbe kerítésével, nem biztosította a kikötő közforgalmú megközelítését, valamint az egykori MAHART-kikötőt kizárólagos használatú magán-mólóként hirdette az ingatlanhirdetésben.
A posztjában azt is írja, elsődleges feladatának tekinti, hogy megakadályozza az ehhez hasonló "közvagyon-elbirtoklásokat".
Végül hangsúlyozta, hogy vizsgálatot és az önkormányzattal kötött szerződés felbontását kezdeményezte, és további lépések is várhatóak a szentendrei önkormányzat részéről - fejezi be írását az ellenzéki politikus.