A legtöbb ingázó számára ismerős lehet az az érzés, amikor a rendszeresen igénybe vett tömegközlekedési eszközzel, jelen esetben a MÁV szolgáltatását használva valamilyen okból kifolyólag nem képes időben eljutni A-ból B-be. Ha jelentős késésről, vagy járatkimaradásról van szó, akkor az ember gyakorta úgy érzi, hiába indult el időben a munkahelyére vagy épp az iskolába, nem tud időben beérni. De a nap végi hazajutáskor is hasonló helyzetek állhatnak elő. Jellemzően felsővezeték-szakadást, műszaki hibát szoktak fő okként említeni. Sajnos nem ritka eset történt ma sem, a tanév első napján.
Szerda délelőtt a sülysápi vasúti vonalon a Keleti pályaudvarra tartó 10:54-es (S60-as) személyvonatra várakozók szembesülhettek azzal, hogy a közölt tájékoztatás alapján először 10, majd 20, végül 25 perces késéssel tudnak majd felszállni. Nem egészen így lett: ugyanis fél óra elteltével sem érkezett meg a várt vonat, hanem már a következő járat jött, bár utóbbi is 5 perc késéssel megérkezve.
Ezt követően időközben kiderült, hogy az adott vonat nem fog a Keletiig eljutni, így a jegyellenőr műszaki problémákra hivatkozva az utasokkal közölte: Rákoson kell átszállniuk, és megvárni egy újabb, Sülysápról érkező vonatot, ami már a végállomásig haladt. Így az érintetteknek összességében közel 40 perces késéssel lehetett abszolválni egy egyébként viszonylag rövid utat.
Nemrég, 12:24-kor jelent meg a MÁV honlapján és Facebook-oldalán a tájékoztatás arról, hogy "a Keleti pályaudvarról Sülysápra 12:20-kor 3454-es számú S60-as személyvonat Rákosról indul. Az utasok a Keleti pályaudvarról Szolnokra közlekedő Z60-as zónázó vonattal utazhatnak Rákosig, ahol a csatlakozás biztosított." Ez azonban az ellenkező irányra vonatkozik.
Tehát a fentebb felvázolt esetben a megfelelő módon történő hivatalos utastájékoztatásnak sem sikerült maradéktalanul eleget tenni.