A következő 10-15 évben az uniós célokkal összhangban a vasút áll majd a hazai közlekedés-fejlesztés középpontjában – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára. Az MTi tudósításában azt írja, Mosóczi László szerint a vasútnak nemcsak múltja, hanem jelene és jövője is van, hiszen ma a környezetbarát közlekedés szinonimája.
Az államtitkár szerint a soproni vasútállomáson beszélt abból az alkalomból, hogy hazánkban elsőként Sopronban állt meg a Vasút európai éve alkalmából a kontinensen közlekedő Európa Expressz. Az Európa Expressz száz európai várost érintve szeptember 2-án indult Lisszabonból és októberben érkezik majd Párizsba. Magyarországon szeptember 19-én is megáll majd, akkor a Keleti pályaudvaron. A szerelvényben a MÁV által biztosított kocsi is közlekedik, amelyben a vasúti utazási élményt javító innovatív technológiákat bemutató vándorkiállítás kapott helyet.
Mosóczi László hangsúlyozta, hogy a kormány stratégiai célja a közösségi közlekedés versenyképességének növelése az autózással szemben. Az ITM intézkedéseivel a helyközi közlekedés gerincét adó vasúthálózatok előnyét, elsőbbségét szeretnék érvényre juttatni, amelynek érdekében a nemzetközi kapcsolatok minőségét, és a hazai hálózatok átjárhatóságát is javítani kell.
Mészárosék készülhetnek, kiírták a Budapest-Belgrád vasútvonal első tenderét
A Világgazdaság honlapján megjelent információk szerint a Ferencváros állomás és Soroksár közötti 14 kilométeres szakasz tervezésére és építésére vonatkozó pályázat érdekessége, hogy abban nem tüntettek fel becsült összeget, ugyanakkor kikötötték, hogy "az ajánlatkérő fenntartja magának a jogot, hogy meghatározzon egy olyan összeget, amely felett az adott ajánlatot érvénytelennek nyilvánítja.
A magyar vasút program kiemelt céljai közé tartozik a nagysebességű kapcsolat megteremtése a környező országok fővárosaival, hogy hazánk földrajzi adottságaival élve Közép-Európa teherszállítási, logisztikai és elosztó központjává váljon.
A szükséges források rendelkezésre állnak, a Soroksár és Kelebia közötti szakasz rekonstrukciója 2025-re elkészül. Hozzátette, hogy a kormány a közelmúltban biztosított forrást a Szeged és Szabadka között megújuló vasúti összeköttetés hazai szakaszának korszerűsítésére.
Kitért arra is, hogy a következő évtizedben kiépülő Budapest-Varsó gyorsvasút a visegrádi országok fővárosait kapcsolja össze és egy ausztriai leágazással a nyugat-európai nagysebességű vasúti hálózatba is beköti a térséget.
Mindezek mellett tervben van a budapesti repülőtéri vasút és a Budapest-Kolozsvár gyorsvasút megvalósítása is
– fogalmazott Mosóczi.