Ellehetetlenülés a NER-médiában? A Pesti TV szerkesztői nyílt levélben tiltakoznak

Huth Gergely
Fotó: Youtube

"Két hete szerződés és finanszírozás nélkül, teljes bizonytalanságban készítjük a Pesti TV tartalmait. Idáig tudtunk hátrálni, mögöttünk már a szakadék tátong"

- többek között ez szerepel a kormányközeli Pesti TV és a PestiSrácok.hu közös szerkesztősége által megfogalmazott nyílt levélben, amelyben a saját ellehetetlenülésüktől tartanak.

Levelük további részében visszautasítják, hogy a csatorna gyártási feladatainak átszervezése-átvétele folyamán és azt megelőzően a Pesti TV kiadója, a Progress Media Hungary Kft. folytatott volna vizsgálatot, az átadás-átvételi folyamat során kifogásolható tevékenységet, kifizetést találtak vagy jeleztek volna feléjük. Azt is kifogásolják, hogy a PestiSrácok kiadója, az Insider Media Kft. pedig szeptembertől "példátlanul alacsony" megbízási díjra tett ajánlatot számukra.

Az ügy előzményeit korábban is részletesen körüljáró Media1 ezúttal megkereste a Pesti TV-t üzemeltető Progressive Media Hungary Kft. társtulajdonosát, Vaszily Miklóst, aki annyit mondott, hogy még tájékozódik az ügyről, későbbre ígér tájékoztatást, hogy Huthék állításai helytállóak-e.

Homok került a NER-média fogaskerekébe: Vaszily elszámoltatja Huth Gergelyt

A Média1 írása szerint arra kíváncsi Vaszily Miklós - a Mészáros Lőrinchez, Orbán Viktor barátjához is köthető Pesti TV-t üzemeltető médiavállalat 50 százalékos társtulajdonosa -, hogy Huth Gergely műsorgyártó cége hogyan költi el a csatornától származó, a műsorok elkészítésére adott százmilliókat. Huth Gergely szerint megalapozatlan rágalmak terjednek a műsorgyártó cégével kapcsolatban és áll a vizsgálat elébe.

Korábban mi is beszámoltunk arról, hogy Vaszily idén nyáron vizsgálatot rendelt el a Pesti TV-nél, hogy kiderüljön, a műsorgyártó cége, a Progress Media Hungary Kft. hogyan költi el a csatornától származó, a műsorok elkészítésére adott százmilliókat. Huth Gergely, a PestiSrácok főszerkesztője szerint megalapozatlanok a pénzpazarlással kapcsolatos rágalmak. A Pesti TV-t működtető, és műsorait megrendelő vállalat egyébként a 2020-as, csonka félévben félmilliárdos veszteséggel zárt, közönségmérések szerint a csatorna alacsony nézettségének köszönhetően. Ráadásul amint megkezdődött a tévécsatorna működésének átszervezése, szinte azonnal távozott két műsorvezetőjük is.

A Media1 cikkében felidézi, hogy a Pesti TV szeptember 1-i hatállyal felmondta a műsorok gyártási feladataira vonatkozó szerződést a Huth Gergely és Szenvedi Zoltán érdekeltségében lévő Gerilla Press Kft-vel, és csak a szerkesztők, műsorvezetők, azaz csak a tartalmi kompetenciák maradtak meg Huth Gergely cégénél, a Gerilla Press Kft.-nél, míg a gyártási feladatok átkerültek az IKO nevű műsorgyártó holdinghoz, amely a TV2 és más cégek műsorait is készíti. A lap információi szerint ez azért is érintheti érzékenyen a médiacéget, mert így épp a gyártásból származó nagyobb profitnak kellene búcsút inteniük.

A ma megjelent nyílt levelet a két médium teljes szerkesztősége aláírta, köztük Huth Gergely, Szenvedi Zoltán, Szarvas Szilveszter, Stefka István, Jeszenszky Zsolt, továbbá Vésey Kovács László is.

Egyelőre kérdés, hogy mivel magyarázható az egész történet, mi lehet a most zajló folyamatok mozgatórugója, mivel ilyen vagy ehhez hasonló helyzet eddig még egyik orgánumnál sem állt elő a NER-médiában. 

Az viszont könnyen elképzelhető, hogy összefüggésben állhat mindez azzal is, hogy a miniszterelnök a sajátjait épp tegnap hívta "fegyverbe" a kormánypártok esztergomi kihelyezett frakcióülésén. A Pesti Srácok ugyanis most mintha látványosan letette volna a fegyvert az általuk említett "szakadékhoz" közeledve.

Az előválasztás hatására Orbán Viktornak is már most kampányüzemmódba kellett kapcsolnia

A Magyar Nemzet számolt be arról, hogy a kormánypártok esztergomi kihelyezett frakcióülésén heves gyurcsányozással és brüsszelezéssel Orbán Viktor "csatába hívta" a kormánypárti képviselőket, tehát folytatódik az a permanens harc és háborúskodás, amit a magyar emberek már megszokhattak ettől a kormánytól az elmúlt 11 évben.