Mészáros dél-pesti vasútfejlesztésének 7 kilométere drágább, mint a francia TGV

mészáros lőrinc
Mészáros Lőrinc, a V-Híd Építő Zrt. tulajdonosa beszédet mond a cég gépbemutatóval egybekötött születésnapi rendezvényén Debrecenben 2020. szeptember 18-án. Az ünnepségen működés közben mutatták be azt a korszerű vasútépítő gépsort, amelyből összesen háro
MTI/Czeglédi Zsolt

A Kelenföld és Ferencvárosi közötti vasúti szakaszt Mészáros Lőrinc cége, a V-Híd 62 milliárd forintért fejlesztheti kilométerenként - írja a Telex a G7-re hivatkozva. Ez a 7 kilométeres szakaszra 338 milliárd forintot jelent, ami drágább, mint a francia TGV vagy a Svédországot Dániával összekötő, tenger alatti alagút költsége.

A Déli Körvasút legnagyobb kivitelezési pályázatának alvállalkozói között szintén Mészáros-cégek jelennek meg. A Kelenföld és Ferencváros pályaudvar közötti felújítás és vágánybővítés egy összesen hét kilométeres szakaszról szól, igaz, két új vasútállomás is épül itt Nádorkert és Közvágóhíd néven.

A G7 számolt utána a költségeknek név nélküli szakértők bevonásával, akik jócskán túlárazottnak nevezték a projektet. Kifejtették, hogy 

egy ilyen munka ára valahol 30-50 milliárd forint lehet legfeljebb, vagyis tízszeres a különbség a Mészáros-féle győztes ajánlathoz képest.

Érdemes megemlíteni a lap szerint, hogy a teljes magyar vasúti rendszer fenntartására 2019-ben 346 milliárd forintot költött a kormány, pont annyit, amennyit most egy hét kilométeres szakaszra szánnak. Mészárosnak nem ez az egyetlen túlárazott vasúti beruházása: A Budapest–Belgrád vasútvonal szintén Mészáros-féle fejlesztése, ami idáig a túlárazott közbeszerzések egyik legerősebb szimbóluma volt, durván másfélszer ennyibe, 590 milliárd forintba kerül, de az egy több mint 150 kilométeres vonalon történik, vagyis a fajlagos, egy kilométerre jutó költsége csak a tizenötöd része a mostani Mészáros-projektnek - írja a lap.