A projektindító rendezvényen Tarlós István elmondta: az északi szakasz felújítása mellett elkezdődik a teljes alagút korszerűsítése is, amely várhatóan 2020 végéig tarthat.
Az alagútfelújítás ideje alatt így a metró hétköznap este fél kilencig csak Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekedik, esténként és hétvégenként viszont a teljes vonalon pótlóbuszok szállítják majd az utasokat.
A metróvonal rekonstrukciója három ütemben valósul meg. A vonal szakaszonkénti tagolása a következő:
- északi szakasz, Újpest-Központ és Lehel tér állomások között,
- középső szakasz, Lehel tér és Nagyvárad tér állomások között,
- déli szakasz, Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest állomások között.
A három szakasz befejezését követően a Lehel téri és Nagyvárad téri állomások felújítására kerül sor.
További részleteket olvashatnak a www.m3felujitas.hu -n.
Mint mondta, a 3-as metróvonal felújítása a főváros legjelentősebb közlekedési projektje, de országos szinten is kiemelkedő beruházás. A 3-as metró Magyarország legnagyobb forgalmát lebonyolító vasúti rendszere: munkanapokon körülbelül 520-540 ezer utast szállít, többet, mint a teljes országos vasúti hálózat.
Tarlós István kijelentette, a metró felújítását nem lehet "észrevétlenül" lebonyolítani: az adott szakaszon és "hatásterében közlekedési fennakadásokra lehet számítani".
"Ha semmilyen nehézséggel nem kellene megküzdeni, és nem okozna semmi kényelmetlenséget ez az építési munka az utazóközönség számára, az nem kevesebbet bizonyítana, mint hogy a 3-as metró teljesen felesleges" - fogalmazott a főpolgármester.