A Mozdonyvezetők Szakszervezete sem fogadja el a MÁV-Volán vállalatcsoport bérajánlatát – tájékoztatta Barsi Balázs, a szervezet elnöke a Népszavát. Leszögezte, hogy csak az esetben tudják megtartani a világos munkaköri hierarchiákat, illetve az előrelépés lehetőségét, ha diferenciált béremelést hajtanak végre.
A mozdönyvezetők realkereset vesztesége nem lehet vita tárgya. A tavaly év végéig hatályos hároméves bérmegállapodásban meghatározott emelések nem követték a pénzromlást
– írták korábban. Hozzátették: A most nyilvánsosságra hozott 17,6 százalékos 2023-as inlfáció miatt csökkent a dolgozók bérének vásárlóértéke. 2021-el összevetve a pénzromlás még drasztikusabb, 37,2 százalékos – mutattak rá – míg a mozdonyvezetők fizetése csak 25,5 százalékkal lett magasabb. Mindezt egyre növekvő terhelés és folyamatos túlóráztatás mellett. Ennek értelmében a keresetük reálértéke 11,7 százalékkal csökkent 2020-hoz képest. A munkáltató bérajánlata magmutatja majd, hogy milyen az állam és a MÁV hozzáállása a mozdonyvezetőkhöz, és belátják-e az ő szerepük fontosságát a vasúti közlekedés fejlesztésében.
Barsi Balázs egyértelműsítette a lapnak, hogy ők Tárgyalás útján szeretnék elérni a céljaikat, azonban Lázár János ajánlata nem a megegyezés irányába mutat.
„Ha a következő egyeztető ülésen sem lesz más ajánlata a miniszternek, és a szakszervezeti követelésük részben vagy egészben nem teljesül, akkor akár munkabeszüntetéssel hívják fel a figyelmet arra az áldatlan helyzetre, ami a közösségi közlekedést jellemzi” – jelentette ki az érdekképviselet elnöke.
Ha nem lesz kielégítő bérmegállapodás, a mozdonyvezetők is csatlakoznak a Volán-sofőrök január végi sztrájkjához
– szögezte le. Hozzátette: a két szakszervezet egymástól függetlenül működik, de összehangolt cselekvési tervet fognak készíteni.
(Címlapkép: Illusztráció. Ütközésben összeroncsolódott vasúti járművek a Hajdú-Bihar vármegyei Sáp vasútállomásán 2023. november 15-én. MTI/Czeglédi Zsolt)