„A kormány számos más a pénzügyi stabilizációt erősítő intézkedés keretében felülvizsgálta a gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetésére és fejlesztésére 2022-ben megkötött koncessziós szerződést és az állami a felülvizsgálat eredményeként az állami kiadások csökkentése érdekében a koncessziós szerződés módosítása mellett döntött”
- áll a Kormányzati Tájékoztatási Központ közleményében. A cél a költségvetési teher csökkentése 2023-2024-ben, azt azonban még nem tudni, pontosan mi módosul és mennyit spórolhat ezen a büdzsé.
„Az elhúzódó háború okozta előre nem látható hátrányos következmények ellenére a gyorsforgalmi koncesszió mint közfeladat és közszolgáltatás magas minőségi szinten történő ellátása prioritás, a közpénzekkel való hatékony és felelős gazdálkodás és az ágazati és szakmai szabályok betartása mellett” - írták.
Emlékezetes, a kormányzat 2021 júniusában írt ki közbeszerzést arról, hogy 35 évre magánkézbe szerveznének mintegy kétezer kilométernyi magyar gyorsforgalmi útszakaszt. Az pedig tavaly derült ki, hogy az autópályák építésének és karbantartásának koncessziós jogát a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó cégeket tömörítő Themis magántőkealap vezette konzorcium nyerte.
Címlapkép: Az M7-es autópálya a Kőröshegyi völgyhíd előtti szakaszon. (MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba)