A politikus miután sajtóértesülések alapján hallott egy igen tágan, a Hungária körút vonalában kijelölendő zónahatárról, valamint brutális mértékű, napi 700, illetve évi 115.000 forintos dugódíjról, írásbeli kérdés útján arra kérte Tarlós István főpolgármestert, hogy jelölje meg: pontosan milyen nemzetközi szerződés, európai uniós jogszabály vagy más kötelem írja elő a díjfizetős zóna legkisebb méretét, illetve a behajtási díj (dugódíj) legkisebb alkalmazandó mértékét.
A közleménye szerint tegnap kapta meg a főpolgármester válaszát, amelyből kiderült: ezekre vonatkozóan semmiféle előírás nem létezik, így az esetlegesen elképesztően nagy területen kijelölt díjfizetős zónáért, valamint a bicskanyitogatóan magas dugódíjért Tokody Marcell szerint csak egyetlen felelős lesz. Csak a Fidesz! Különösen beszédesnek tartja, hogy a sajtóban felröppent híreket, melyek a fentiekben említett zónahatárról és díjtételekről szólnak, a főpolgármester válaszában nem cáfolta.
Felhívta a figyelmet továbbá arra is, hogy míg a Fideszt szemmel láthatóan a "Budapest legyen fizetős város" jelmondat vezeti, addig a Jobbik egy büszke, élhető, nemzeti reményekben tündöklő Budapestért kíván dolgozni.
A Jobbik szerint bármilyen lesz is a dugódíj, szimpla narancsos pénzbehajtás lesz
Úgy tűnik, hogy a dugódíj bevezetését semmilyen nemzetközi szerződés, európai uniós jogszabály vagy más kötelem nem írja elő.