"A parizer sincs ingyen"

Hamisítatlan Tarlós sajtótájékoztatón vagyunk ismét túl. Megszorítások, kótyavetye, elbocsátások. A főpolgármester megtartotta szokásos sajtótájékoztatóját. S bizony volt miről tájékoztatni a közt.

Elgondolkodna a 65 éven felettiek díjmentes utazásának megszüntetésén, a HÉV-ek üzemeltetése állami feladat, ráadásul fel kell őket újítani, létszámleépítés a BKK-nál és a BKV-nál, egy kis kótyavetye, valamit kiderül, arról is vita van, hogy ki tartozik kinek. És mi lapul Habony Gucci táskájában?
Ismét téma volt az agglomerációs járatok kérdése is: Tarlós azt javasolja, a Budapest határát elhagyó buszokat továbbra is a BKK üzemeltesse, csak fizesse ki érte az állam azt, ami jár: a Volánbusznak fizesse ki a szolgáltatási díjat. A buszokról szólva szerinte technikailag nehéz megoldani, hogy egy 20 kilométeres útvonalból 17-et a főváros fizet és üzemeltet a városhatárig, onnan pedig 3 kilométert az állam (ezen kívül pedig nem utolsó sorban agyrémmel felérő ostobaság is, de ez soha nem volt szempont a magyar államnál). 
 
dfg
A HÉV-ekről szólva: szerinte nemcsak az üzemeltetés drága, de előttünk van egy 60-100 milliárd forintos felújítás is. Az átadásról a februári közgyűlésig megegyezésnek kell születni. Szerinte az állam nem átveszi, hanem "visszaveszi" a fővárostól a HÉV-eket (ez tulajdonképpen igaz, csak masszív nagy csúsztatás: a HÉV-ek utoljára az ötvenes években volt a MÁV-nál, katasztrofális következményekkel is járt). A főpolgármester ígérete szerint az utazóközönség semmit nem fog érzékelni az átadásból, a főváros térítés ellenében, de biztosítani fogja a szolgáltatást, ha mégsem történne meg időben a váltás. 
 
[fb_pages_codes:budapest]
 
Budapest főpolgármestere szerint el kell gondolkodni a 65 éven felüliek díjmentes utazásának megszüntetésén, viszont a hat év alattiak és fogyatékkal élők díjmentességéhez nem nyúlna. Ezek mellett az egyéb díjkedvezményeket is felülvizsgálná.
A kenyeret, a tejet, a parizert sem kapjuk ingyen, én is 65 év feletti vagyok
- mondta a főpolgármester úr, akiből biztosan igazi magyar kisnyugdíjas lesz 2019 után...
 
Tarlós ötlete láttán elképzeltük, ahogy a kormányzati szereplők, házi közvéleménykutatók, valamint a Habony művek karbantartó szakbrigádjának sztahanovistái egymást félrelökve kérik ki a cserkót a sarki búfelejtőben. Nem is maradt el a válasz: "A 65 év felettiek ingyenes utazásának biztosítását törvény szabályozza. A kormánynak nincs szándékában az erre vonatkozó jogszabály módosítását kezdeményezni" - állt a Kormányzati Tájékoztatási Központ szűkszavú közleményében.
 
Létszámleépítés: mind a BKV-nál, mind a BKK-nál jelentős létszámleépítés várható. A BKV-tól mintegy 200 embert küldhetnek el, a BKK-nál körülbelül ugyanennyien kezdhetik újraírni az önéletrajzukat. A Központ átalakítása során a feladatok és a tevékenységek átrendeződnek: Tarlós szerint a BKK-nak egy "projektszervező és forgalomszervező" cégnek kell lennie, nem felduzzasztott vállalatnak.
 
És bizony folytatódik a Demszky-korszakból jól ismert kótyavetye és kiárusítás is. Bejelentette: az óbudai garázst eladhatják.  
Elfogadhatatlan, hogy a fővárosi tömegközlekedés körül kialakult vita járatritkításokhoz, jegyáremeléshez vagy leépítésekhez vezessen - mondta még csütörtöki sajtótájékoztatóján Tokody Marcell, a Jobbik budapesti közgyűlési képviselője.

Te tartozol! Nem! Te! Én mondtam előbb! Nem! Én!

Tarlós kitért a Lázár János által bejelentett fővárosi tartozásra, miszerint Budapest 12 milliárd forinttal adó a MÁV-nak. A főpolgármester szerint azonban "Budapest egy huncut fillérrel nem tartozik a vasútnak, az állam viszont az agglomerációs közlekedés finanszírozása miatt 12 milliárddal lóg Budapestnek. 
 
A főpolgármester természetesen kitért az Uber-Taxi háborúra is: a főváros az adófizető taxisok mellett áll ki, ők fogadják el a szabályokat, fizetnek adót, az Uber viszont nem. Viszont utóbbi betiltására nincs lehetősége, az Uber-problémát törvényi, majd abból következően rendeletmódosítással kell rendezni.
 
Tarlós - bár nagyon örül a rezsicsökkentésnek, azt azért hozzátette, hogy 2010 óta ez 54 milliárd forintos veszteséget okozott a közműcégeknek.

No de mi lapul abban a Gucci táskában?

A Jobbik szerint egyre világosabban rajzolódik ki, hogy végeredményben „mibe fáj” majd a fővárosiaknak az, hogy az állam végre hajlandó lesz ellátni feladatát, azaz visszaveszi az agglomerációs közlekedés finanszírozását Budapesttől. Köszönet illeti a Főpolgármester urat amiatt, hogy ha burkoltan is, de mai sajtótájékoztatóján megágyazott a tervezett megszorításoknak. Kontúrjaiban legalább végre látszik, hogy a megállapodás értelmében nagyságrendileg 200 munkavállalót fognak rövid időn belül elküldeni a BKK-tól, körülbelül ugyanennyit a BKV-tól, valamint a közszolgáltató cégek rezsijének csökkentése sem érhet majd bennünket váratlanul.
 
A párt szerint Tarlós István nemcsak előbbi megszorításokat lesz kénytelen levezényelni, hanem végig kell majd asszisztálnia a közösségi közlekedést érintő kedvezményrendszer „átalakítását”, azaz például a 65 év felettiek utazásainak újra fizetőssé tételét. És ha mindez nem lenne még elég, a Főpolgármester úrnak bizony lándzsát kell majd törnie Budapest közigazgatásának átszervezése mellett, bármit is jelentsen ez a későbbiekre nézve - áll a közleményükben.
 
Sejtetések helyett jó lenne végre előállni a farbával még akkor is, ha azt beszélték meg, hogy senki nem szövegel ki a szekértáborból az egyeztetések végéig. Jó lenne tudni végre, mennyit ér meg Tarlós Istvánnak, hogy megszabadul attól a körülbelül 100 milliárdos sürgős felújítási igényű HÉV-hálózattól, amelynek rekonstrukciós munkálataira egyébként sem lenne forrása a fővárosnak, így annak katasztrofális állapota hosszú távon úgyis ráégne a jelenlegi városvezetésre. Jó lenne tudni végre, hogy mi lapulhatott még a múlt héten Habony úr nevezetes Gucci táskájában Városház utcai látogatásakor - áll Stummer János, a Jobbik budapesti regionális igazgatója által jegyzett közleményben.