Az Aeromobilt egy nemzetközi csapat fejleszti Szlovákiában. A koncepció alapvetően működik, de egyszer Nyitránál lezuhant. Frankfurtban bemutatták, hogy hol tart most a harmadik verzió fejlesztése – írja a Totalcar.
A meglepően elegáns koncepció megalkotásakor cseppformából indultak ki, de az eleje alapján simán lehetne egy hagyományos autó is, a hátulja viszont inkább egy repülőgépre hasonlít. A karosszéria szénszálas anyagokból készült, a futómű három módban állítható. Van utcára optimalizált verzió, van fel- és leszállás opció, itt másképp állnak a kerekek mint egyébként, a levegőben pedig teljesen behúzza a futófelületeket a jármű.
A világítást egyedi fejlesztésű lámpatestek adják, mert teljesen más fényerőre van szükség a közúton és a levegőben.
Mi hajtja?
Ha repül, akkor egy kétliteres, négyhengeres boxermotor működteti, ez 300 lóerőre képes. Ha a földön van, akkor hibridként működik, a boxerből generátor lesz, az első kerekeket villanymotor hajtja, ez 110 lóerőt tud.
Az Aeromobil autóként 4,2 litert fogyaszt százon, a levegőben 750 kilométer a hatótáv. Három perc alatt képes repülővé válni.
Biztonságos?
A biztonsági öveket és a légzsákokat pirotechnikai övfeszítővel látták el, de ejtőernyős, ballisztikus mentőrendszerrel is felszerelték a repülőautót.
Ha valaki kedvet kapott, itt már elő is rendelheti az Aeromobilt, egyelőre ismeretlen árral.
Készül már a repülő motor is, erről itt írtunk:
A Google alapítói repülő motort és léghajót fejlesztenek
A repülő motort már be is mutatta a Kitty Hawk amerikai startup, melyről alább egy videó is megnézhető. A céghez köze van a Google-alapító Larry Pagenek is, de a vezető is az a Sebastian Thun, aki még a keresőóriás önvezető autóján dolgozott.
(címlapfotó: Aeromobil.com)