Talán máig kevés cégvezető gondol bele, de a hatékony belső kommunikációval javíthatunk a munkavállalók teljesítményén. Ugyanakkor mérés nélkül aligha lehetne megbizonyosodni arról, hogy mennyire eredményes a vállalati kommunikáció.
Szerencsére a CHEQ belső kommunikációs szoftver mindebben a segítségünkre lehet, azonban nem elég beruházni a megfelelő “eszközre”, érdemes mélyebben is beleásnunk magunkat a témába.
Az önképzés elengedhetetlen a sikerhez
Rengeteg hasznos olvasmány elérhető a témában, az alábbiakban bemutatunk néhányat, amelyek kifejezetten jól jöhetnek, ha célunk, hogy mesterszintre fejlesszük a belső kommunikációt.
Kezdjük a sort egy olyan könyvvel, amely tulajdonképpen kötelező a marketingeseknek és a PR szakembereknek. David Meerman Scott: The New Rules of Marketing and PR című könyve egy átfogó útmutató, amely által példákon keresztül tanulhatjuk meg, hogyan érdemes marketing- és kommunikációs stratégiát kialakítani, miként aknázzuk ki a közösségi médiában rejlő lehetőségeket. Választ kapunk továbbá arra is, hogy miért fontos mérnünk és nyomon követnünk a kommunikációnk eredményét.
Amennyiben konkrét tippeket szeretnénk annak kapcsán, hogyan kezdjünk neki a vállalati belső kommunikációs stratégiánk kialakításának, Steve Manning: The Internal Communications Handbook könyve lesz az igazán nekünk való. Az író külön kitér arra, hogyan hangolható össze a vállalati kultúra a kommunikációs stratégiával. Olvashatunk a válságkommunikációról, valamint a munkavállalói elköteleződésről.
Az alapok sem hiányozhatnak
Hiánypótló könyv a kommunikáció hét alapvető eleméről Richard L. Weaver II: The Seven Cs of Communication című írása. A szerző úgy véli, hogy a hatékonyság feltétele, ha mind a 7 elemnek képesek vagyunk megfelelni. Az olvasmány rendkívül hasznos akkor is, ha szeretnénk alakítani beszédstratégiánkon, mégpedig abból a célból, hogy jobban megtartsuk a hallgatóság figyelmét. Tanulhatunk a meggyőző érvelés eszközeiről is.
Hasznos olvasmány vállalkozásoknak
Chris Dyer: The New Employee Handbook című írása kifejezetten ajánlott vállalkozások számára, ugyanis ahhoz kínál segítséget, hogy produktív, mégis kellemes vállalati kultúrát hozzunk létre, amelyben elégedettek a munkavállalók. A tehetségek bevonzása és megtartása nem a legkönnyebb feladat, de a könyvben ezzel kapcsolatos tippeket is olvashatunk.
A siker kulcsa egyértelműen a hatékony vállalati belső kommunikáció, hiszen hozzájárul a jobb teljesítményhez, a produktivitás növekedéséhez, a kellemesebb munkahelyi légkörhöz, így mindenképpen érdemes időt szánni az ezzel kapcsolatos önképzésre. Ráadásul bőséges a rendelkezésünkre álló eszköztár is, így kedvünkre válogathatunk a kiváló szerzemények közül.