Ő később, kórházba szállítását követően elhunyt, míg a gépkocsit vezető férfi életveszélyes sérüléseket szenvedett.
A baon.hu információi szerint a biztonsági gyereküléseket a rendőrök a csomagtartóban találták meg.
Szerkesztőségünket a balesetet követően kereste meg az elhunyt gyermek egyik hozzátartozója.
"Rengeteg poszt, hír, álhír gyalázza a gyerekek anyját és a sofőrt is, melyeknek a fele sem igaz. Már nem is nézem az internetet" - kezdte, majd elmesélte, hogy zajlott a mentés.
"A baleset után három mentő érkezett a helyszínre. Egy a gyermekek anyját és a nagyobbik, négy és fél éves gyermeket, egy a kisebb gyermeket, egy pedig a sofőrt vitte. Viszont mindhárom mentő várt egy órát, míg stabilizálták a sofőrt, majd egyszerre indultak el Kecskemétre a kórházba, ahol viszont a sérült kisfiút nem tudták fogadni, ezután indultak el vele Szegedre".
A hozzátartozó nem érti, miért várt a másik mentő is a nagyobbik, négy és fél éves kisfiúval, illetve azt sem, miért nem tudta a mentő, hogy Kecskeméten nem tudják fogadni a sérültet.
"Miért egy vacak mentő vitte, máskor kisebb sérülésekhez is megy a helikopter? Lehet, hogy semmi nem változott volna ha nem így kezelik az ügyet, nem tudhatom. Csak ilyenkor minden "ha" felvetődik."
A felmerült kérdésekkel kapcsolatban megkerestük az Országos Mentőszolgálatot.
Győrfi Pál kommunikációs vezető az Alfahír érdeklődésére elárulta: a sérültek ellátásához két esetkocsit és egy mentőgépkocsit riasztottak a környező mentőállomásokról. A mentők a kritikus állapotú, életveszélyes sérülést szenvedett felnőtt ellátásával párhuzamosan kezdték meg a további sérültek vizsgálatát, ellátását, a súlyosan sérült gyermek állapota ekkor stabil volt.
Győrfi válaszában azt írja, Akasztó település súlyos sérültjeinek ellátását – függetlenül a kortól – a Bács-Kiskun Megyei Kórház illetékes végezni, a fogadással kapcsolatos előzetes telefonos egyeztetés a mentésirányítás részéről megtörtént.
"A sérült gyermeket nem „egy vacak mentő”, hanem teljes felszereltségű esetkocsi szállította. Éjszakai légimentésre jelenleg még nincs lehetőség, ezért helikopter a mentésben nem vehetett részt" - fogalmazott a szóvivő.
Éjszakai légimentés: talán sok év múlva
A Magyar Légimentő Nonprofit Kft. honlapjáról kiderül az is, miért nem lehetséges az éjszakai légimentés Magyarországon:
"A jelenlegi hazai repülési szabályok értelmében éjszaka, csak kivilágított leszállóról, kivilágított leszállóra történhet repülés, vagyis primer mentés nem lehetséges. Ennek megfelelően az alap infrastruktúra megteremtése (kivilágított leszállóval rendelkező önálló bázisok, kórházi leszállók) elsődleges követelmény. A továbblépéshez tudni kell, hogy az esetleges kárhelyek kivilágításának kérdését is megnyugtatóan rendezni kell, valamint a pilóták éjszakai gyakorlatának szintentartására (repült órák), az éjjellátó készülékek beszerzésére (Night Vision Google, NVG) fedezetet kell biztosítani. Továbbá újabb pilótákat és egészségügyi személyzetet kell felvenni a növekvő szolgálati idő miatt, ami szintén plusz fedezetet igényel. Ennek megfelelően a fokozatosság és a biztonság szem előtt tartásával először csak a rendszeres éjszakai betegszállítást, majd jóval később a sokkal veszélyesebb primer mentés bevezetését tervezzük. A fentieknek megfelelően ma azt kell mondanunk, hogy még sok-sok víz fog lefolyni a Dunán, mire ez a fejlesztés megvalósulhat."