A külföldi produkciókról szólva Andy Vajna elmondta: személye kezdetben egyfajta garancia volt a filmkészítőknek, ma már azonban ez nem számít. Azért jönnek Magyarországra forgatni, mert készültek már itt sikeres filmek, és készítőik mindennel elégedetten távoztak. (Épp úgy, ahogy a Tapló Télapó fölbukkanása előtt is tették. Mi nem igazán látunk összefüggést Andyke személye, és a nemzetközi filmipar jelenléte között, ha csak annyit nem, hogy külföldön tudják: most éppen neki kell tejelni, ha valaki nálunk akar forgatni. - a szerk.)
Kiemelte, hogy Európában London után Magyarországon készítik éves szinten a legtöbb filmet, a filmgyártásra fordított költések elérték a GDP 0,15 százalékát, ez az arány az európai átlag két és félszerese (a színvonalon pedig leginkább a nullaszorosa látszik, ami szintén kiemelkedő rekord lehet - a szerk.).
Vajna szerint a filmipar mintegy tízezer főt foglalkoztat Magyarországon, ez szinte az egyetlen olyan szakma, ahonnan nem mennek el külföldre dolgozni az emberek. (És valószínűleg ezért van olyan ordító szakemberhiány egyes területeken, hogy külön képzési támogatást kell nyújtani bizonyos technikai dolgozók taníttatásához, amit a főhörcsög maga is elismer az interjúban. Világos. - a szerk.)
A magyar produkciókról szólva rámutatott arra, hogy az elmúlt évek kiemelkedő díjnyertes alkotásai után most kezd beérni a közönség körében is az általuk megkezdett munka. Ezeknek a filmeknek a sorát a rekord nézőszámot elért Kincsem nyitotta, amelyet az Antal Nimród rendezésében készülő Viszkis követ, azután jön Gárdos Éva Budapest Noirja és egy érdekes musical, a Papa Pia (:D :D :D - Ezt mindenképp meg kellett említeni, hiszen Vajna saját, állami milliókkal kitömött produkciójáról van szó, amiben Timikéje is feltűnik - a szerk.).
Az pedig nem lehet véletlen, hogy a 450 millió forint közpénzzel megtámogatott A tökéletes gyilkos már említést sem érdemel, pedig ez a produkció nagyon is jól mutatja, mi a baj a Vajna vezette magyar filmgyártással...
A tökéletes gyilkos - Blöff és seggfejek a mozivásznon
Nagyon nehéz dolog jó krimit vagy thrillert írni, rendezni pedig pláne. Magyar viszonylatban ez eddig sajnos nem is nagyon sikerült, és minden mozilátogató legnagyobb bánatára, tovább kell várnunk a megfelelő alkotásra. De miért vétette el Pacskovszky József filmje, A tökéletes gyilkos, a célt?