Bár a nemrégiben bevezetett ilyen jellegű szolgáltatások üdvözlendők, egyik sem tud teljes körű információt adni - olvasható a közleményükben.
Mint írják, az e-autopalyamatrica.hu és az autopalyamatrica.hu weboldalak által nyújtott, nemrégiben bevezetett szolgáltatás nem rendelkezik teljes körű adatbázissal a hazai gyorsforgalmi utakra (autópályák, autóutak) értékesített e-matricák vonatkozásában, a NÚSZ az általuk nyújtott tájékoztató jellegű információkért nem tud felelősséget vállalni.
Emlékeztetnek: az autósok az e-autopalyamatrica.hu és az autopalyamatrica.hu oldalak rendszere segítségével kizárólag a Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül SMS-ben, mobilalkalmazással, vagy weben/mobilweben keresztül megvásárolt e-matricák érvényességét ellenőrizhetik. Ez a lehetőség tehát csak a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. és viszonteladói által értékesített vignettákra vonatkozik, amelyek a teljes hazai e-matrica értékesítés mindössze 10,85 százalékát teszik ki.
Figyelmeztetnek: aki a NÚSZ ematrica.nemzetiutdij.hu oldalán, Társaságunk közel 2000 viszonteladó partnerénél (pl. benzinkutak, utazási irodák), vagy ügyfélszolgálatain, esetleg saját értékesítési pontjain vásárolta meg e-matricáját, nem tud hitelt érdemlő információhoz jutni az e-autopalyamatrica.hu és az autopalyamatrica.hu oldalak által biztosított lehetőségen keresztül.
Itt tud érdeklődni
A megváltott autópálya-matricák érvényességére vonatkozó teljes körű - a vásárlás módjától, helyétől és időpontjától független - információt kizárólag a NÚSZ tud adni. Munkatársaink a jármű rendszáma alapján telefonon a +36-36/587-500-as számon és személyes ügyfélszolgálatainkon mindössze néhány perc alatt, illetve írásban az ugyfel@nemzetiutdij.hu címen is meg tudják mondani, hogy az adott járműre van-e érvényes e-matrica, és ha igen, akkor az milyen kategóriára, milyen érvényességi időre, stb. került megváltásra.