Z. Kárpát Dániel, az ellenzéki párt alelnöke csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján bírálta, hogy több kerületben és nagyvárosban nőttek a parkolási díjak, miközben nem bizonyított a díjkötelesség forgalomszervező szerepe és semmiféle ellenszolgáltatás nem jár érte.
A Jobbik a parkolási rendszer felülvizsgálata mellett a 24 órás autópálya-matrica bevezetését is javasolja arra hivatkozva, hogy sokan igénybe nem vett szolgáltatást fizetnek ki a 10 napos vignettával.
Meddig tarthat az autós társadalom indokolatlan sarcolása? (2018.03.22)
Z. Kárpát Dániel sajtótájékoztatója
A politikus jelezte: meg kell vizsgálni, van-e haszna a tranzitútvonalaknak, az elkerülő utakat pedig ingyenessé kell tenni, más forrást keresve az utak állapotának javításához.
Z. Kárpát Dániel megkérdőjelezte, hogy legitim-e fenntartani a fizetős parkolást. Példaként hozta: ellenzi, hogy egy óbudai egészségügyi intézménynél fizetni kelljen egy óbudainak.
A jobbikos politikus kitért arra is, hogy le kell ülni a magán tulajdonú parkoló cégekkel, azok ugyanis milliárdos profitot zsebelnek be, miközben az önkormányzatok csak pár millióhoz jutnak, szerinte
"elsősorban állami vagy önkormányzati hátterű üzemeltetőkre lenne szükség."