A fővárosi vezetéssel szembeni egyik kormánypárti kritika arra épül, hogy Karácsony Gergelyék sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a budapesti kerékpáros közlekedésre mint Tarlós Istvánék, és emiatt az autósokat hátrányok érik.
Ennek fényében meglepő lehet az Aktív Magyarország kormánybiztosság támogatásával, a Magyar Kerékpárosklub megbízásából a Medián által készített reprezentatív felmérés pénteken ismertetett eredménye, miszerint
A felmérés szerint a magyar felnőttek 71%-a szokott kerékpározni és – főleg Budapesten - többen közlekednek kerékpárral a koronavírus óta, mint korábban.
Arányaiban, a gyakoriságot nem tekintve ugyanolyan mértékben kerékpároznak a kormány és az ellenzék hívei, valamint a pártnélküliek.
A kerékpározástól továbbra is az autóforgalom nagysága és a kijelölt infrastruktúra hiánya tartja vissza a legtöbb embert, így nem meglepő, hogy
A legtöbben annak is örülnének, ha a kerékpárral munkába járókat is pénzügyileg támogatná az állam.
A fővárosban 6% közlekedik elsősorban kerékpárral. Budapesten elsősorban a felnőttek 27%-a közlekedik autóval, és 54% tömegközlekedik.
Feltűnően megnőtt a rollerek száma – vagy legalábbis a rájuk irányuló figyelem - az utóbbi években, de statisztikailag még nem számottevő az elsősorban így közlekedők aránya. „Más módon” – tehát rollerrel, gördeszkával, stb. - Budapesten csupán 1% közlekedik elsősorban a mindennapokban.
Több férfi kerékpározik, mint nő, a fiatal felnőttek jóval nagyobb arányban kerékpároznak az idősekhez képest, több diplomás kerékpározik, mint csak 8 általánost végzett -írták.
A legalább hetente kerékpárral közlekedő felnőtteknek nagyságrendileg olyan arányban van jogosítványuk, mint a teljes lakosságnak.
Feltűnő változás – és valószínűleg a nagyobb autóforgalom vagy az újonnan biciklire ülők számlájára írható -, hogy összességében bátortalanabbak lettek a kerékpározók. A Budapesten kerékpározóknak majdnem fele tesz azért kerülőket, hogy kijelölt kerékpárúton vagy kerékpársávon érhesse el úticélját.
Továbbra is az autóforgalom nagysága és az autóvezetők agresszív viselkedése a legnagyobb visszatartó erő a kerékpározással szemben. Éppen ezért az autóforgalomtól – és a gyalogosoktól is – elkülönített, az út két oldalán irányhelyesen vezetett kerékpárutakat és sávokat használják a legszívesebben.
A magyarok többsége támogatja, hogy az állam és az önkormányzatok több pénzt költsenek a kerékpáros közlekedés fejlesztésére, és ehhez akár más területekről vonjanak el forrásokat.