Bizottság vizsgálná, kik a hármas metró lepusztulásának felelősei

A jobboldali ellenzéki párt politikusa pénteki sajtótájékoztatóján arról beszélt, a hármas metróvonal felújításának szükségessége már olyan mértékűvé vált, hogy jelenleg két verzióval állunk szemben:

Az egyik, hogy a gyenge üzembiztonság miatt a vonalat le kell állítani, ezzel napi több mint félmillió ember közlekedését ellehetetlenítve.

A másik lehetőség az utasbiztonsági kockázat, ugyanis arra is egyre reálisabb az esély, hogy a leromlott műszaki állapot miatt metrószerencsétlenség következik be.

A kialakult helyzet elfogadhatatlan, a jelenlegi állapotokért pedig valakiknek a felelőssége több vonatkozásban is fennáll. A Jobbik határozottan követeli a felelősök megnevezését és felelősségre vonását, valamint a 3-as metró mielőbbi felújítását - magyarázta Tokody Marcell, emlékeztetve:

"Az év első felében még arról volt szó, hogy novemberben már megindul az infrastrukturális felújítás, ehhez képest november van, és még az előkészítés sem zajlott le, nemhogy az érdemi munka megkezdődött volna"

- mondta.

A Jobbik már szeptemberben aláírást gyűjtött annak érdekében, hogy a kormány haladéktalanul teremtse meg a metrófelújítás pénzügyi fedezetét. Az íveket a politikus szerint több mint tízezren írták alá, azonban Tarlós István főpolgármester és Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszter a mai napig nem tudott konstruktív vitát folytatni a felújítás fedezetéről, így a munkálatok folyamatosan csúsznak.

Állítólag egy államtitkár hat darab autóbuszt is bemutatott egy kormányülésen. Buszokat rajzolni az unokáim is tudnak. Nekünk 150 darab csuklós busz kéne, de hol vannak ezek?

- fogalmazott Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján a metrófelújítás kapcsán.

A munkálatok megkezdéséért a Jobbik után az LMP is külön aláírásgyűjtésbe kezdett.