Black Friday: átlagosan 17 százalékos kedvezménnyel készülnek az online kereskedők

Black Friday: átlagosan 17 százalékos kedvezménnyel készülnek az online kereskedők

Mint ismert, Magyarországon 2014 óta tart a Black Friday őrület, ráadásul az utóbbi 2 évben már nemcsak egynapos akciók várják az embereket, hanem az egész november a Black Friday jegyében telik: a kereskedők fekete hetet, hónapot, hétvégét is tartanak. 

Ennek okán a kereskedelemben várhatóan idén is az év legerősebb hónapjává válik a november, az online forgalom pedig elérheti a 140 milliárd forintot

– derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital legfrissebb Online Kiskereskedelmi Index jelentéséből.

A friss kutatás szerint idén a korlátozottabb szélességű választék, és a hagyományos bolti vásárlás erősödése miatt az online rendelések száma valószínűleg érdemben nem emelkedik majd a tavalyi – rekord magas – bázishoz képest, a forgalom viszont az áremelkedések miatt akár 20 százalékot is bővülhet a tavalyi évhez mérten, elérve ezzel a 140 milliárd forint feletti novemberi online költést.

A vásárlóerő idén rendelkezésre áll, hiszen a még mindig tartó hitelmoratórium, a nyugdíjprémium, valamint a jövő februári szja-visszatérítés miatt a lakosságnál több szabadon elkölthető jövedelem jelentkezik ebben a szezonban. Az online növekedés mértéke azon múlik majd, hogy a hagyományos és digitális csatornák melyikét preferálják inkább a vásárlók

– értékelte az előttünk álló heteket Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.

A Black Friday népszerűségét jelzi, hogy évről-évre egyre több kereskedő hirdeti meg az akciót.

A kutatás rámutat, idén az online áruházak 64 százaléka tart (vagy már tartott is) Black Friday-t és a többségük nem is bízza a véletlenre:

  • a promócióhoz csatlakozók fele (50%) legalább egy egész hétvégén át akciózik a Black Friday jegyében, azaz péntek hajnaltól / reggeltől, egészen vasárnap estig lesznek érvényesek a kedvezményes árak;
  • a kereskedők további 25 százaléka egy hetes akcióval számol, azaz esetükben már inkább Black Friday hétről beszélhetünk, tematikus napokkal téve változatosabbá a promóciót;
  • az e-kereskedők 9 százaléka többször is akciózik külön-külön időpontokban;
  • 13% pedig csupán egy Black Friday napot tervez 2021-ben. Érdekesség, hogy Magyarországon még ezen egynapos akciók se a november végi „eredeti” időpontban lesznek: a többség november 19-én (azaz most péneteken) tartja a Black Friday-t, élen az ország legnagyobb e-kereskedőjének számító eMAG-Extreme Digital párossal.

A kutatás vizsgálta a promóciók keretében nyújtandó árkedvezmények mértékét is: mint kiderült,

a 2021-es Black Friday akciók során átlagosan 17 százalékos kedvezménnyel készülnek az online kereskedők.

A kutatás rávilágított arra is, hogy a visszafogott kedvezményszint mögött elsősorban a globális áruhiány és az árdrágulás húzódik.