Abból tudni, hogy közeledik az önkormányzati választás, hogy megsűrűsödnek a közlekedési fejlesztésekkel kapcsolatos ígéretek. Ilyen örökzöld például a több mint tíz éve emlegetett Örs vezér téri metró-HÉV összekötés, de ilyen a ráckevei és csepeli HÉV-ek Kálvin térre történő meghosszabbítása is.
Ezúttal Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára álmodott nagyot, aki az Inforádiónak nyilatkozva azt mondta:
"Úgy szeretné felújítani a kormány a ráckevei és a csepeli HÉV-vonalakat, hogy egyben a Soroksári út vonalán, mélyvezetésben a felújítás eredményeként ezek a HÉV-ek a Kálvin téren végződjenek, és ott elérjék a metróvonalakat."
Ez a terv amúgy több évtizedes koncepció, tehát idő még bőven van, nem érdemes kapkodni. Azt azért hozzátette, hogy a beruházás "évek munkája lesz."
Szerinte a dugódíj "nem aktuális" Budapesten, de a belső kerületek autóforgalmának csökkentését fontos célnak nevezte; gyalogoszónákat és a zöldfelület bővítését tervezik. Példaként említette, hogy a Lánchíd felújításához kapcsolódva vizsgálják, hogyan lehetne csökkenteni a Széchenyi téren áthaladó kocsik számát és nagyobb teret adni a gyalogosoknak.