Új kerékpársávok, illetve buszok és biciklik által közösen használható forgalmi sávok kialakítása kezdődik el 2020. június 29-én a VIII. kerületi Baross utcában - áll a BKK közleményében.
Az átalakítás mellett a forgalomcsillapításnak is fontos szerep jut, ennek köszönhetően biztonságosabbá válik a közösségi és a kerékpáros közlekedés Józsefváros főutcáján.
Busz- és bringasávok a Nagykörúton kívül
A Baross utca Orczy tér és Nagykörút közötti szakaszán önálló kerékpársávokat, egyes részein pedig busz-kerékpársávokat alakítanak ki. Ennek köszönhetően már nem a személyautók által használt sávokban kell haladni kerékpárral, ami biztonságosabb megoldás az autóval és a biciklivel közlekedők számára egyaránt. A busz- és kerékpársávok a közösségi közlekedés haladását is jelentősen segítik, ami szintén fontos szempont.
Forgalomlassítás a Nagykörúton belül
Nem alakítanak ki kerékpársávot a Baross utcának a Nagykörút és a Szabó Ervin tér közötti szakaszán, hiszen fontos cél, hogy az átalakítás a lehető legkevesebb nehézséget okozza a személyautóval közlekedők számára, és megmaradjanak számukra a parkolóhelyek. Ezen a szakaszon a biztonságos közlekedés feltételeit a megengedett legnagyobb sebesség csökkentésével biztosítják. Az autók maximum 30 km/h sebességgel haladhatnak a jövőben.
A Kőbányai úti kerékpárút jelenleg az Orczy térnél véget ér, régi igény, hogy a belváros irányába folytatódjon ez az útvonal. Nem véletlen, hogy a Baross utcát érintő fejlesztés évek óta a tervek között szerepel, hiszen ezzel nemcsak a VIII. kerületből, hanem Kőbányáról is biztonságosan lehet eljutni a centrumba. Bár az Orczy tér teljes átépítése és a csomópont közlekedési körülményeinek javítása csak később várható, azonban a Baross utca mostani átalakítása a nagykörúti kerékpársávokkal együtt már jelentősen javítja a környékbeli úticélok megközelítésének feltételeit - olvasható a közleményben.