A miskolci cég számlájáról, annak tudta nélkül hatmillió forintot utalt el egy netbanki csalómaffia belföldi magánszámlára. A cég feljelentése nyomán egy kis hegyi faluban élő K. Gy.-né számláján tisztázatlan eredetű 590 millió forint nyomait találták meg a rendőrök. A számláról a hatóságnak mindössze négymillió forintot sikerült zárolnia, 586 milliót ugyanis már továbbutaltak, vélhetően a Távol-Keletre. Az asszony nem adott magyarázatot a pénzmozgásra, a nyomozás pedig ismeretlen tettes ellen indult, gyanúsított egyelőre nincs.
A netbankos csalók korábban egy adott bank nevében, eredetinek látszó e-mailben kérték a felhasználók adatait, így a PIN-kódot is "adategyeztetés" címén. Új módszerükkel a cég internetes bankolásakor a csalók a pénzintézet eredeti honlapjával szinte teljesen azonos, úgynevezett függönyoldalt küldtek a társaság munkatársának számítógépére.
Az ügyben az OTP Bank károsultként szintén feljelentést tett. K. Gy.-né nevéhez kapcsolódóan már több megyében érkezett feljelentés különböző csalások gyanúja miatt, így a rendőrség az ügyek egyesítését tervezi - olvasható a Magyar Időkben.
Frissítés:
Az OTP Bank közlése alapján egy adott számláról 6 millió forint érkezett a csalók cikkben említett számlájára. Az adatokat maga az ügyfél adta meg az adathalászoknak.
Az OTP Bankot érintő visszaélés tehát az említett, több százmillió forintos összeg 1 százaléka. A bank az ügyfelét ért támadás miatt feljelentést tett az ügyben.
Fontos részlet, hogy a cikkekben szereplő több százmilliós összeg több hitelintézet számláiról érkezett a csalókhoz.
Az OTP Bank internet- és mobilbanki rendszerei és szolgáltatásai megfelelnek a legmagasabb biztonsági követelményeknek. Amennyiben ezeket a szolgáltatásokat és az ezekhez szükséges adatokat az ügyfelek rendeltetésszerűen, kellő körültekintéssel használják, a visszaélések megelőzhetőek.
Az OTP Bank ugyanakkor a 6 millió forintos visszaélést/kárt is megengedhetetlennek tartja, ezért folyamatosan fejleszti, tökéletesíti biztonsági rendszereit. Ezen felül a hitelintézet folyamatosan honlapján jelzi az adathalász kísérletekről szóló felhívásokat, ennek eredményeként a legtöbb ügyfél már maga küldi el ügyfélszolgálatunkra az általuk gyanúsnak ítélt adathalász oldalak képét.
Azt javasoljuk, ha bármely bank ügyfele egy online utalás, vagy online fizetés során problémát, nem megszokott jelenséget tapasztalnak, ne hagyják jóvá a tranzakciókat, hanem haladéktalanul kérjék a banki ügyintézők segítségét telefonon, online, vagy személyesen.