A Népszava írja a Magyar Közlönyben megjelent buszstratégia alapján, hogy a koncepció szerint teljesen egységessé válhat a helyi közösségi közlekedés finanszírozása. A Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság feladata lesz, hogy a 2020-2028 közötti időszakban a teljes hazai állami vagy önkormányzati kezelésben lévő járműpark megújuljon. A károsanyag-kibocsátás csökkentését alacsony energiafogyasztású és kibocsátású EURO-6-os, vagy elektromos, esetleg földgáz meghajtású buszokkal érnék el.
A helyi közlekedés állami finanszírozásának modelljére az innovációs miniszternek (Palkovics László) kell javaslatot tennie. A buszstratégiában az is szerepel, hogy magyar, vagy legalább magyarországi gyártású járműveket szükséges beszerezni.
Kaderják Péter energiaügyekért és klímapolitikáért felelős államtitkár júliusban jelentette be, hogy a következő tíz évben 35,9 milliárd forintot biztosít a kormány a buszstratégiára, melynek keretein belül 7500 járművet cserélnek le.