A McDonald's szóvivője pontos számot nem közölt, de azt elmondta, hogy minimális mértékben csökken az éttermek száma. Jelenleg a hamburgerlánc 14 300 éttermet üzemeltet az Egyesült Államokban.
Az étteremlánc sikerét nagyrészt annak köszönhette, hogy kiszámítható minőségű, megfizethető árú ételeket kínált. A McDonald's a válság alatt is virágzott, mivel az emberek spórolási szándékkal ültek be az éttermekbe, valamint a McCafe üzletág is növelte a cég értékesítési árbevételét.
Azonban a "jobb hamburgert" kínáló láncok, mint a Five Guys vagy a Chipotle, amelyek magasabb minőségű ételek és hozzávalók használatával reklámozzák magukat, elhódították a közönség egy részét.
A McDonald's vezetői elismerték, hogy a túlbonyolított menü pontatlan rendelésekhez vezetett és lelassította a kiszolgálást, valamint nem tudtak lépést tartani a fogyasztók változó ízlésével sem.
A McDonald's új vezérigazgatója, a március elején kinevezett Steve Easterbrook a lánc átszervezését tervezi, egyszerűbb ügyvitelt és a piaci folyamatokra való gyorsabb reagálást szeretne megvalósítani az 1955-ben alapított gyorsétterem-láncban.