Tarlós István, Budapest kormánypárti főpolgármestere a lapnak megerősítette, hogy sebességkorlátozást kellett bevezetni a metró déli szakaszán, mert az egyik kitérőnél darabok törtek ki a pályaszakaszból, a váltórészt ki kell cserélni. A főváros vezetője szerint ez a rendkívüli esemény is jelzi, hogy halaszthatatlan a rekonstrukció, ilyen esetek ezentúl bármikor, a vonal bármelyik pontján előfordulhatnak,
„a műszaki törvényszerűségekkel nem lehet vitába szállni egy negyven éve épült föld alatti vasútvonalon”,
közölte a lappal.
"Ha ez megy tovább, a projekt meg fog állni"
Azok a kormánytagok, akik nem szimpatizálnak Budapesttel, és azok a kormányközeli erők, amelyek ezt az ellenszenvet még támogatják is - mondta Tarlós István, a lap azon kérdésére, hogy kik felelősek a 3-as metró felújításának csúszásáért. Szerinte ezek az emberek képtelenek kezelni a főváros főbb problémáit."Eleve nem is értenek a budapestiek nyelvén.
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója elmondta: jelenleg a Nagyvárad térnél óránként 25 kilométeres sebességgel haladhatnak a szerelvények, s ahhoz, hogy ezt ne kelljen fenntartani a vonal déli szakaszán, sürgősen ki kell cserélni a megrongálódott kitérőt. Emlékeztetett, történt már ilyen korábban is. Azért, hogy a lehető legkisebb fennakadást okozzák, szombat üzemzárástól a Deák tér és Kőbánya-Kispest között leállítják a közlekedést, és vasárnap várhatóan délig pótlóbuszok szállítják az utasokat, olvasható a Magyar Nemzetben.
Dőlt a füst a föld alól az Arany János utcánál
A 3-as metró katasztrofális állapota természetesen jó ideje ismert a döntéshozók előtt, állagmegóvásra, vagy egy folyamatos, részleges lezárással járó felújításra mégsem költöttek az életveszélyes állapotokat eredményező síntörések miatti síncserén kívül. Az évek óta húzódó főváros - kormány közötti huzavona után az utóbbi időkben legalább eljutottunk oda, hogy kiírták az alagutak, állomások infrastruktúrájának felújítására vonatkozó tendert.
Jellemző, hogy a felújításra vonatkozó eredeti tervek szerint már zajlania kellene a szellemvasúttá avanzsáló 3-as metró felújításának. A projekt azonban különböző kormányzati lobbi erők martalékává válik - de remélhetőleg áldozatokat nem fog követelni ez a harc.