Megsemmisítette a Fővárosi Bíróság a Déli körvasút nevű, egymilliárd euróba kerülő projekt környezetvédelmi engedélyét és új eljárásra kötelezte a hatóságot és az alpereseket (BFK, NIF)
- írta Facebook-oldalán Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). Az egyesület emlékeztet rá, hogy ez az a projekt, amely teherforgalmi korridort akar csinálni Budapest belsejéből, és minden létező uniós forrást elnyelne más projektek elől az elkövetkezendő évtizedben. A 24.hu úgy tudja, hogy a visszavont környezetvédelmi engedély nem foglalkozott se talajvízzel, se zajterheléssel, se madárvédelemmel, de még a beruházás alternatíváival sem.
Ahogy azt korábban mi is megírtuk, a Kelenföld és Ferencvárosi közötti vasúti szakaszt Mészáros Lőrinc cége, a V-Híd 62 milliárd forintért fejlesztheti kilométerenként, vagyis 338 milliárd forintért, ami drágább, mint a francia TGV vagy a Svédországot Dániával összekötő, tenger alatti alagút költsége. De emellett a Déli Körvasút legnagyobb kivitelezési pályázatának alvállalkozói között szintén Mészáros-cégek jelentek meg.