Durva vasutassztrájk: csak minden ötödik vonat közlekedik Németországban

Durva vasutassztrájk: csak minden ötödik vonat közlekedik Németországban

A teherszállításban a sztrájk kedden 18 órakor kezdődött. A magasabb bérekért folyó munkaügyi akció pénteken 18 óráig tart.

A német vonatvezetők sztrájkja miatt szerdán reggel Németország-szerte csaknem teljesen leálltak a személyszállító vonatok, a távolsági járatok közül csak minden ötödik közlekedik, számolt be az MTI.

A Deutsche Bahn (DB) német vasúttársaság közleménye szerint az ágazat sztrájkjában részt vevő számos alkalmazott hajnali 2 órától tart munkabeszüntetést. A teherszállításban a sztrájk kedden 18 órakor kezdődött. A magasabb bérekért folyó munkaügyi akció pénteken 18 óráig tart.

A sztrájk ideje alatt rendkívüli menetrend van érvényben, a szokásos távolsági járatok mintegy 80 százalékát törölték. A DB közleménye szerint a regionális járatokon is korlátozások vannak.

A DB megkísérelte, hogy megakadályozza a munkabeszüntetést, de a munkaügyi bíróság elutasította a kérvényét. A vasutasok az inflációt kompenzáló béremelések mellett követelik a 35 órás, négynapos munkahét bevezetését is.

A vonatvezetők sztrájkja egybeesik a gazdák országos tiltakozásával, ami szerdán további közlekedési fennakadásokat okozhat. A mezőgazdaságban dolgozók tüntetéseket és autópálya-felhajtók blokkolását jelentették be.

A német mozdonyvezetők szakszervezete (GDL) és a Deutsche Bahn között november óta folyó bérvitában a szerdán kezdődött vasúti sztrájk a harmadik és mindeddig a leghosszabbra tervezett munkabeszüntetés.

A DB közleményében felhívta az utazók figyelmét, hogy szerda és péntek között tervezett utazásaikat halasszák el.

A sztrájkot követő órákban, mindaddig, amíg a vonatjáratok megszokott menetrendje helyre nem áll, még ugyancsak korlátozásokra kell felkészülniük az utasoknak.

(Címlapkép: Üres vasúti kocsi a kölni főpályaudvar egyik, szinte néptelen peronja mellett 2023. december 8-án, a GDL szakszervezet vonatvezetőinek 24 órás figyelmeztető sztrájkja alatt. MTI/EPA/Christopher Neundorf)