Tízmillió forintnak megfelelő dollár értékben kötött szerződést egy kommunikációs céggel az amerikai magyar nagykövetség, többek között azért, hogy megjelenést biztosítson a vezető magyar politikusoknak az amerikai médiumokban - írja a Szabad Európa. A lap egy regisztrációs nyilatkozatra hivatkozva közli, hogy a követség 35 ezer dolláros szerződést írt alá egy David Reaboi nevű személlyel, aki a Strategic Improvisation kommunikációs cég igazgatója, hogy
„pozitív médiamegjelenést [media coverage] generáljon Magyarország számára, és szembeszálljon a negatív médiamegjelenésekkel.”
A dokumentum szerint a feladatai közé tartozik, hogy
- kedvező médiamegjelenést biztosítson Magyarország számára az Egyesült Államokban,
- szembeszálljon a Magyarországot érintő negatív médiamegjelenésekkel,
- hálózatot építsen írókból és szakértőkből, és ezeket a kapcsolatokat arra használja fel, hogy magas rangú magyar kormányzati tisztségviselőknek interjúlehetőségeket teremtsen (legalább havonta öt interjú vagy publicisztika formájában).
A regisztrációs dokumentum szerint a megbízás a 2020. szeptember 25. és december 20. közötti időszakra szól. Lobbisták alkalmazása nem újdonság, az Átlátszó szerint 2018-ban közel egymilliárd forintot költött erre a magyar kormány az Egyesült Államokban.