Miközben az elektromosautó-töltők földrajzi lefedettségével a válaszadóknak csak kevesebb mint negyede elégedett, alig vannak olyanok, akik szerint nehéz töltőt találni azok foglaltsága miatt - tájékoztatta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. csütörtökön az MTI-t, az elektromos autózásról szóló online kérdőív eredményeiről.
A közleményben felidézték, hogy az MVM Mobiliti Kft. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. hosszú távú együttműködési megállapodást kötött a hazai gépjárműtöltő infrastruktúra fejlesztése és az európai közlekedési hálózatba kapcsolása érdekében. Ennek egyik első eleme volt az elektromos autózásról szóló online kérdőív.
A felmérésben részt vevők visszajelzései alapján a Zala megyei kitöltők nagyon aktív elektromosautó-használók, a Békés és a Hajdú-Bihar megyeieket hozza legkevésbé lázba a téma, a Borsod, Szabolcs, illetve Heves megyében élők pedig a többi megyéhez képest inkább másik töltőpontra mennek, minthogy várjanak egy töltőre, míg szabad lesz.
A kérdőívet kitöltők döntő többsége feltöltött autóval indul útnak. A töltéseik harmadát publikus töltőkön végzik.
A kérdőívből az is kiderült, hogy a villanyautósok a kevesebb töltőponttal rendelkező, de sűrűbben elhelyezkedő töltőállomásokat preferálnák, szemben a ritkábban telepített, hatalmas töltőcentrumokkal.
A válaszadók tisztában vannak azzal, hogy a hagyományos meghajtásúakhoz képest az elektromos gépjárművek töltési ideje hosszabb, ez többségüket nem zavarja, különösen akkor, ha ezt az időt hasznosan tudják eltölteni. Abban elég nagy a konszenzus, hogy a töltőpontokon a legfontosabb elvárás a megfelelő közvilágítás, mosdó és ivóvíz elérhetősége, illetve a térfigyelő kamera. A legnépszerűbb pluszszolgáltatás-ötletek az autó- és ablakmosó, a porszívó és a kompresszor voltak.
A közlemény szerint a technológia fejlődésével, az akkumulátorok növekedésével, valamint a villám- és ultragyorstöltők terjedésével a töltési idő jelentősen rövidül majd, így hosszabb távon azok is elégedettebbek lesznek, akiket leginkább ez zavar az elektromos autózásban.
A beérkezett visszajelzéseket részletesen elemzik és figyelembe veszik a jövőben - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt.