A 444.hu számításai szerint ugyanis
- A Budapesti Közlekedési Központ 4,9 milliárd forintot fizetett ki a német fővállalkozó, Scheidt&Bachmannak teljesítésre a hitelkeretből.
- További 1,3 milliárdot pedig előlegként szintén a hitelkeretből.
- Emellett további 80 millió forintot saját zsebből fizetett a BKK a Scheidt&Bachmannak.
- A BKK saját fejlesztési keretéből 2018 elejéig kifizetett 1,28 milliárd forintot különféle szerződések ellenösszegeként.
- A bankgarancia le nem hívása 2,2 milliárd forintot tesz ki.
- A nem működő rendszer üzemeltetésére a BKK kifizetett 1,47 milliárd forintot.
- Az EBRD-hitel a csúszások miatt és ellenére ketyeg, a hiteltörlesztés többletköltsége kb. 600 millió forint.
Ez összesen: 11,83 milliárd forint
Jelenleg csak becsülhető károk
- Elmaradt haszon három év alatt: 15 milliárd forint.
- Pereskedés a kivitelezővel: néhány száz millió forinttól a több milliárd forintig, felbecsülhetetlen egyelőre.
- Új kivitelező bevonásának többletköltsége: felbecsülhetetlen egyelőre.
- Az EBRD-hitel fenntartása, átütemezése miatt felmerülő pluszkültségek: felbecsülhetetlen egyelőre.
(444.hu)