Az ellenzéki párt szerint mivel „a saját oligarcháitól semmit sem sajnáló kormányt kellemetlenül érinti, hogy immáron jogerős bírósági ítélet mondja ki, ki kell fizetni azt a mintegy 5 milliárd forintnyi túlórapótlékot, amitől három éven keresztül megfosztották az érintett tízezernyi vasutast, ezért a jövőbeli munkásköveteléseket megelőzendő, inkább módosítja a Munka törvénykönyvét.”
A Jobbik képviselője úgy fogalmazott: „a nemzet gázszerelőjének cége az előzetesen kialkudott árnál milliárdokkal drágábban építi majd a dél-balatoni vasútvonalat, és a felcsúti nagybirtokos földvásárló ügyvédje akár 180 millió forintot is bezsebelhet a vasúttársasággal kötött szerződés értelmében, addig a színfalak mögött sunyi és gonosz törvénymódosítási folyamat zajlik a készenléti jellegű munkakörben dolgozók ellen. Ennek lényege, hogy megszüntetik azt a törvényi paragrafust, amely a szombati készenléti munkáért járó pótlékról is rendelkezik.” A Jobbikot mélységesen felháborítja az a vasútpolitikát mételyező mentalitás, amely miközben egyes kivételezettek számára milliárdos profitot eredményez, addig a „munkájukat híven és becsülettel végző kisvautasoktól” még a nyomorúságos alapbért kiegészítő pótlékokat is sajnálja. A párt teljes mértékben jogosnak tartja a szakszervezetek azon aggodalmát, amely szerint a vezényléses beosztások terén "elszabadulhat a pokol", hiszen a tervezett törvénymódosítás
„jól illeszkedik a fékevesztett tehervonatként dübörgő munkásellenes elképzelések sorába”, „mert a keményen dolgozó, de annál rosszabbul fizetett vasúti munkavállalók bére akár 10-15 százalékkal is csökkenhet.”
A Jobbik Magyarországért Mozgalom ezért maximális szolidaritásáról biztosítja az érintett dolgozókat, a párt felszólítja a javaslattevőt, hogy sürgősen álljon el elfogadhatatlan szándékától, ne vigye az Országgyűlés elé ezt a „gyalázatot”, hanem hajítsa a törvénymódosítás tervezetét a papírkosárba.