A 2013/2014. évi menetrendi évben (2013. december 15. — 2014. december 13.) Budapest-Nyugati — Monor viszonylatban 16518 vonat közlekedett, amelyek Monor állomáson jelentkező késései összesen 700 óra 49 percet, azaz járatonként átlagosan 2,5 percet tettek ki. Monor — Budapest-Nyugati viszonylatban 16121 vonat közlekedett, amelyek Budapest-Nyugati pályaudvari késései összesen 1028 óra 12 percet, azaz járatonként átlagosan 3,8 percet jelentettek - derült ki a miniszteri válaszból.
Seszták Miklós úgy vélte, hogy a 2014 és 2020 közötti európai uniós költségvetési időszak egyik nagy nyertese a vasút, mert a közlekedésfejlesztési források akár körülbelül háromnegyede kötöttpályás fejlesztésekben hasznosulhat.
A fejlesztési miniszter azt ígérte, hogy a tervezett nagyszabású pályarekonstrukciók és jármű beszerzések, a szűk keresztmetszetek megszüntetése csökkenti majd a vonatkésések számát és mértékét, emellett menetrendi fejlesztéseket is lehetővé tesz
A fideszes politikus hozzátette, hogy "az elmúlt években megindult rekonstrukciók és jármű beszerzések lezárását követően a vasúti szolgáltatás színvonala emelkedik, a késések száma és mértéke pedig jelentősen csökken."
Szávay egyébként egy választója kérésére tette fel a kérdést, aki szerint "szinte nem múlik el olyan nap, hogy ne késnék befele'vagy hazafele menet, amikor pedig kérdezem, hogy ez miért van, akkor a kalauzok és mindenki csak a vállát vonogatja, de a jegyet és a bérletet mindig probléma nélkül elkérik."