Az Amerikai Nagydíj helyszínen, Austinban, bemutatták a Formula-1 2021-es szabályváltozásait és egy méretarányos prototípust is, plusz néhány fotót. A Liberty Media részéről Chase Carey volt jelen, mellette láthattuk Ross Brawnt, az F1 technikai igazgatóját, valamint Nikolas Tombazist az FIA együléses versenyautókért felelős főnökét. Jean Todt, az FIA elnöke videóüzenetben jelentkezett be.
Az 50 százalékos méretarányos modellel, amit a Sauber szélcsatornájában használtak (ez van Austinban is), már találkozhattunk, itt egy videó róla:
{"preview_thumbnail":"/sites/default/files/styles/video_embed_wysiwyg_preview/public/video_thumbnails/sn2eisHLwwk.jpg?itok=51OzBZ17","video_url":"https://www.youtube.com/watch?v=sn2eisHLwwk&fbclid=IwAR19BWoFWO3c8L9PIq93TWWRQePDEbKPMSIgZFPyNsTc1Xmc6l_6ChEf9ow","settings":{"responsive":1,"width":"854","height":"480","autoplay":0},"settings_summary":["Beágyazott videó (Alkalmazkodó)."]}
Szabályok
- bevezetik a költségplafont: minden csapat maximum 175 millió dollárt költhet szezononként az F1-re, de vannak kivételek: nem kell az összeghez számolni a csapat három legjobban fizetett vezetőjének juttatását, a pilóták bérét, a motorokra elköltött első 15 millió dollárt, a marketing- és vendéglátói költségeket, és a versenyhétvégékkel kapcsolatos utazást, szállást
- kiskapu 2021-re nézve a nagycsapatoknak, hogy a 2020-as költségeket nem vizsgálják, a következő évi autókat pedig már az aktuálisan futó szezon ideje alatt fejlesztik, így 2020-ban még bármennyit költhetnek a 2021-es technológiára
Technika
- a könnyebb követhetőség érdekében a leszorítóerőt 2021-től elsősorban nem a különböző aerodinamikai elemekkel próbálják elérni
- ezért egyszerűsítik az első és hátsó szárnyakat, emellett visszahozzák a ground effect-hatást a padlólemezen található Venturi-csatornák segítségével, ami szívóhatást eredményezve termel leszorítóerőt
Itt egy másik videó, ami remekül elmagyarázza a lényeget:
Itt pedig a koncepciófotók: