Félezer parkolóhely, egymilliárd forintért

Egymilliárd forintért végezheti el a KÉSZ Építő és Szerelő Kft. a kelenföldi pályaudvar mellett épülő P+R parkoló építését és a hozzá kapcsolódó munkákat - jelent meg hétfőn a Közbeszerzési Hatóság honlapján.
[fb_pages_codes:budapest]
A BKV tendere eredetileg másfél milliárd forintról szólt, így a beruházás végül jóval olcsóbban valósulhat meg. A korábban a Kossuth tér és a Széll Kálmán átalakítását is megnyerő KÉSZ a CC K2F Konzorciumot (Colas Alterra Zrt., STR Építő Kft., A-HÍD Zrt., Swietelsky, PENTA Általános Építőipari Kft.) előzte meg, győzelme éppenséggel nem nevezhető nagy meglepetésnek, mivel a környék eddigi parkolóépítéseit is ők végezhették el.

ghj

A pályaudvar túloldalán található parkolót is a cég építhette (fotó: metro4.hu)

Mint ismert, a 4-es metróhoz kapcsolódó munkálatok során a pályaudvar tartalék vágányainak (XXI-XXVIII. vágányok) helyén létesülő P+R parkolót már régóta tervezték, tovább növelve a környék parkolókapacitását.

A nyertes ajánlattevő természetesen nem ismeretlen cég a hazai közbeszerzések történetében. Így például a KÉSZ Csoport építette fel a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Sky Court épületét, a Daimler kecskeméti gyárának jelentős épületeit, de ők végezhették el a Kossuth tér és a Széll Kálmán tér átépítését is.

1500 parkolóhely több tízezer autóra

Tavaly szeptemberben, novemberben, valamint decemberben három parkolót adtak át az autósoknak. A Somogyi úti, a Péterhegyi úti, valamint a Gyergyógyöltes utcai parkoló összkapacitása nem éri el az ezer parkolóhelyet. A környéken ismerős olvasóink tudják, hogy a reggeli csúcsidőszakban pár perc alatt több autó érkezik Pestre az M1-M7-esen, így könnyen látható, hogy finoman szólva is elégtelen a környék kapacitása, még ezekkel a parkolókkal együtt is.

A mostani tender a negyedik parkoló kiépítésére vonatkozik. A kiírók által csak "használaton kívüli vágányoknak" nevezett helyen mintegy 500 férőhely létesül két ütemben.

ghj

Itt épül majd a negyedik parkoló

Bírni fogja ezt Kelenföld?

Mint ismert, a kormány tervei között szerepel a Déli pályaudvar felszámolása (nagy valószínűséggel a Testnevelési Egyetem terjeszkedne, de a Déli veszte lehet az ingatlan értéke is) és Kelenföldre költöztetése. Ugyan a szakma kézzel-lábbal tiltakozik ellene, a kormány szerint Kelenföld a tavalyi földcsuszamlás miatt kieső Déli szerepét tökéletesen átvette, így semmi akadálya nem lenne az újabb ingatlanbiznisznek. Kár, hogy ez nem igaz, Kelenföld nem bírt az utasforgalommal, ráadásul infrastruktúrája is elégtelen ehhez a szerephez, arról nem is beszélve, hogy a nyári balatoni forgalmat végképp nem bírná.

Hát még úgy, hogy most még a pályaudvar egy részét is felszántják, és parkolóvá alakítják...