Alig néhány évesek a szerelvények, de már több mint ezer ülés helyett kell újat beszerelni. A cechet a sokat hangoztatott garancia ellenére a BKV állja
- tudta meg a Népszava.
A napilap úgy értesült, hogy a BKV vállalkozót keres a hármas metróvonalra a néhány éve gyakorlatilag újonnan gyártott - hivatalosan korszerűsített - orosz metrókocsik üléseinek javítására, illetve cseréjére. Nem egyszeri megoldásként, hanem „keretszerződés keretében - szolgáltatás megrendelésként”.
A kiírás kicsit megtévesztő: a tervezett mennyiségnél ugyan 1060 darab szerepel 24 hónapra, ám a magyarázó részben már az áll, hogy „ a megadott mennyiségek a korábbi felhasználási tapasztalatok alapján, 12 hónapra kerültek meghatározásra, úgynevezett tapasztalati mennyiségek”. Ez annyit jelent, hogy
A metrókocsi falai mentén, hosszában elhelyezett üvegszálas műanyagból készült, kivehető betétes, félkemény utasülések elvileg vandálbiztosnak készültek, de olyan gyengécskére sikerültek, hogy a normál terhelést sem bírják. Már a leszállítást követő évben megjelentek az első repedések az ülések vázain, ami a szakértők szerint „a szerkezet megerősítésének igényére felhívó, figyelmeztető jel”.
Az ülések repedése, törése már 2020-ban 34 kocsit, a flotta 15,31 százalékát érintette.
A BKV ezt is hozzácsaphatja ahhoz a 14 milliárd forintra rúgó kötbérszámlához, amelynek behajtása érdekében pert indított az orosz cég ellen, de lassan négy éve azt se sikerült elérni, hogy az együttműködőnek mondott partner átvegye a per iratait, nemhogy kifizesse a követelést összegét.
Az Orbán-kormány pedig semmit sem tesz, hogy erre rávegye az általuk kommendált céget
- hívta fel a figyelmet a Népszava.