Fonódó helyett torlódó villamost kapott Budapest

A jobbikos politikus elmondta, veszélyes anomáliákat tapasztaltak a nemrég átadott vonal működésében, elsősorban a Széll Kálmán tér és a Bécsi út/Vörösvári út közötti szakaszon:

"Több lakossági bejelentést kaptunk azzal kapcsolatban, hogy a Bécsi út/Vörösvári úti végállomáson komoly fennakadások tapasztalhatóak, a villamosok összetorlódnak, nem tudják leszállítani az utasaikat a megállókban, mert nem férnek oda a feltorlódás miatt."

Szaniszló Adrienn a problémák fő okaként a 17-es villamos 5-6 perces késését jelölte meg, melyből a villamos 2 percet a Széll Kálmán tér és az óbudai végállomás között szed össze, ami a teljesíthetetlen időegységű menetidővel és az ehhez igazított járatsűrűséggel együtt okozza a komoly torlódásokat.

"A végállomáson tapasztalható zűrzavar másik komoly oka a tartaléksínpályák hiánya, mely elengedhetetlen lenne az eltérő menetidővel, menetrenddel és indulási idővel rendelkező 3 villamosjáratnak, a 17-esnek, a 19-esnek és a 41-esnek, melyek egyazon végállomásba torkollnak"

- tette hozzá.

[fb_pages_codes:budapest]

A Jobbik szerint az az áldatlan helyzet, hogy a három villamosjáratra csupán egy kétállásos végállomás, egy oldalirányú vágányon kialakított szükségmegállóhely, illetve a Bécsi úton egy, a villamosmegállótól 300 méterre található szükségmegálló jut, mérnöki és közlekedésszervezői hibáknak köszönhető. Ezeket a terveket a BKK-nak nem lett volna szabad ebben a formában jóváhagynia, így az egész problémáért őket terheli a felelősség.

"A szolgáltató BKV a maga részéről igyekszik mindent megtenni azzal, hogy szükségmegállót vezetett be, illetve igyekszik utasirányítókkal koordinálni az utasokat, de ezzel nem tudja orvosolni a hibákat, a felelősség a kivitelezésre engedélyt adó BKK-é"

- mondta el Szaniszló Adrienn.

A legnagyobb ellenzéki erő javaslata szerint a torlódások felszámolása érdekében a végállomást úgy kellene átalakítani, hogy annak területén egyszerre négy jármű legyen fogadható, illetve tárolható.