Ahogy azt megszokhattuk, a leintés után, de még a dobogós ceremónia előtt élőben kapcsolják a pihenőszobát, ahol általában sok minden nem történik, de azért néha van sapkadobálás (Rosberg-Hamilton), veszekedés (Kvyat-Vettel, Alonso-Massa) vagy Oroszországban állandó vendég Vlagyimir Putyin. Közben LED-falon olvashatók a rajongók futamról szóló tweetjei.
Vagyis eddig azt hittük, hogy a szurkolók gondolatait láthatjuk.
A Kínai Nagydíj után viszont az jelent meg az üzenőfalon, hogy a jubileumi ezredik verseny volt a sportág valaha volt legjobbja. Mi is belefutottunk már menthetetlenül elvakult szurkolókba, akik kedvenc pilótájukat szinte vallásos módon ajnározzák, de talán a legelborultabb Hamilton és Mercedes-fanok sem vetemednének akkora ostobaságra, hogy ezt tweeteljék egy borzalmasan unalmas verseny után.
So the race was so dull that F1 had to get their own employees to tweet about it for the screen in the cool down room? ? pic.twitter.com/DpxJN21x2z
— Tom Bellingham (@TommyWTF1) 2019. április 14.
A WTF1 alapítója viszont utánajárt, hogy az a "rajongó", aki ezt közzétette, a Formula-1 alkalmazásában áll és a tweet nyolc órával a futam előtt(!) született. A biztonság kedvéért volt egy Bottast ünneplő írása is, hátha ő nyer Kínában.
Visszakeresve, a tavalyi Német Nagydíjon ugyanezt csinálta: az egyikben Räikkönen győzelmének örült, a másikban Vettelt dicsérte a hazai siker miatt, a harmadikban már Hamiltont. A remek social media munkás a posztokat előre legyártotta, hogy azonnal ki lehessen nyomni a LED-falra a futam után.
Oké, hogy Bernie Ecclestone gondolkodásmódja kőkorszaki volt a social media, a digitalizáció és úgy általában a közvetítés élményfaktorát emelő innovációk kapcsán, de jó lesz, ha a Liberty Media összeszedi magát, mert ez a sztori most iszonyatosan ciki a sportág marketingeseire nézve.