Nagyon gáz, amit az F1 művel Twitteren "rajongói üzenetek" néven

Nagyon gáz, amit az F1 művel Twitteren "rajongói üzenetek" néven

Ahogy azt megszokhattuk, a leintés után, de még a dobogós ceremónia előtt élőben kapcsolják a pihenőszobát, ahol általában sok minden nem történik, de azért néha van sapkadobálás (Rosberg-Hamilton), veszekedés (Kvyat-Vettel, Alonso-Massa) vagy Oroszországban állandó vendég Vlagyimir Putyin. Közben LED-falon olvashatók a rajongók futamról szóló tweetjei.

Vagyis eddig azt hittük, hogy a szurkolók gondolatait láthatjuk.

A Kínai Nagydíj után viszont az jelent meg az üzenőfalon, hogy a jubileumi ezredik verseny volt a sportág valaha volt legjobbja. Mi is belefutottunk már menthetetlenül elvakult szurkolókba, akik kedvenc pilótájukat szinte vallásos módon ajnározzák, de talán a legelborultabb Hamilton és Mercedes-fanok sem vetemednének akkora ostobaságra, hogy ezt tweeteljék egy borzalmasan unalmas verseny után.

A WTF1 alapítója viszont utánajárt, hogy az a "rajongó", aki ezt közzétette, a Formula-1 alkalmazásában áll és a tweet nyolc órával a futam előtt(!) született. A biztonság kedvéért volt egy Bottast ünneplő írása is, hátha ő nyer Kínában.

Twitter

Visszakeresve, a tavalyi Német Nagydíjon ugyanezt csinálta: az egyikben Räikkönen győzelmének örült, a másikban Vettelt dicsérte a hazai siker miatt, a harmadikban már Hamiltont. A remek social media munkás a posztokat előre legyártotta, hogy azonnal ki lehessen nyomni a LED-falra a futam után.

Twitter

Oké, hogy Bernie Ecclestone gondolkodásmódja kőkorszaki volt a social media, a digitalizáció és úgy általában a közvetítés élményfaktorát emelő innovációk kapcsán, de jó lesz, ha a Liberty Media összeszedi magát, mert ez a sztori most iszonyatosan ciki a sportág marketingeseire nézve.