Nagyon rövid, nagyjából fél másodperc hosszúságú, felvillanó reklámokat közöl a TV2-n a Gattyán György-féle Megoldás Mozgalom – szúrta ki a Telex.
A hirdetéstípust reklámstingnek (fullánknak) nevezik itthon, múltja hosszú évtizedekre vezethető vissza a reklámiparban és egy bizonyos szint alatt általában törvénytelen alkalmazni: médiatörténeti eseményként jegyzik például, amikor a XX. század közepén amerikai vállalatok különböző filmekben rejtettek el annyira gyorsan felvillanó reklámokat, hogy a nézők lényegében tudatalatt fogadták be az üzeneteket. Az ilyen reklámtípust a hazai reklámtörvény is tiltja.
A Gattyán-féle párt piros alapon fehér betűkkel üzeni azt, hogy „Digitalizáció!”, a lap szerint pedig egy-egy ilyen felvillanás 0,56 másodpercig tart, ami legfeljebb zavaró, de valószínűleg még törvényes.
A cikkben emlékeztetnek, nálunk először 2005 környékén futott ilyen reklám, akkor egy telekommunikációs cég használt ilyet a Viasat 3-on. 2016-ban a hazai sajtó sokat foglalkozott azzal, hogy az MVM Paksot felvillanó reklámokkal népszerűsítette szintén a TV2, ami azóta is rendszeresen biztosít ilyen lehetőséget a megrendelőknek.