A Gazdasági Versenyhivatal 200 millió forintos bírságot szabott ki, továbbá mintegy 4 milliárd forint összegű jóvátételre kötelezte az Emag online áruház üzemeltetőit.
A GVH 2014 júliusáig visszamenőleg vizsgálta az Emag webáruház több száz kampányát érintő akciótartási gyakorlatát.
Megállapították, hogy az tartósan tisztességtelen volt a fogyasztókkal szemben. Az eljárás feltárta, hogy a vállalkozáscsoport a kampányok során nem alakított ki olyan belső szabályokat, amelyek biztosították volna, hogy „eredeti” árként a termék tényleges, jellemző ára jelenjen meg, az áthúzott árak korábban csak alkalomszerűen, nagyon rövid időre érvényesültek.
Az Emag vállalta, hogy kifizeti a 2018-as Black Friday kapcsán kirótt bírságot is, bár álláspontja szerint a Black Friday akciók megszervezésénél mind az árazás, mind a készletezés vonatkozásában körültekintően járt el, nem tévesztette meg a fogyasztókat. Ugyanakkor az eljárás minden fél számára megnyugtató lezárása érdekében ezentúl vállalja, hogy leárazásai során egy adott termékre az adott árengedmény mértékének megállapítása során a viszonyítás alapjául mindig a megelőző 30 nap során alkalmazott legalacsonyabb árat veszi alapul, elejét véve a jövőbeni vitás helyzeteknek.
Az Emag közölte, hogy kifizetik a kirótt bírságot, minden vásárlójuknak 3 ezer forint értékű kupont biztosítanak, továbbá a hazai kis- és középvállalkozások online értékesítési tevékenységét több mint 4 milliárd forint értékű programmal segítik.
A vásárlók fiókjaiban jóváírásra kerülő kupon 6 hónapig lesz érvényes, és legalább 10 ezer forintos kosárérték elérése esetén lehet majd beváltani.
A 3000 forint értékű kuponkedvezmény összesen mintegy 1,08 milliárd forintot tesz ki. A cégcsoport emellett 2,88 milliárd forint értékben vállalja, hogy elősegíti a magyar vállalkozások online kereskedelmi jelenlétét. Egyebek közt jutalék-csökkentéssel, oktatással, hirdetési felülettel és logisztikai szolgáltatásokkal támogatja majd partnereit.