Gondolt már arra, mennyit futott egy régi Ikarus? Most mindent megtudhat!

Elkértük, és meg is kaptuk a BKV-tól a jelenleg forgalomban lévő legrégebbi klasszikusok futási adatait, melyeket most megosztunk Önökkel.

Most olyan szemszögből nézzük meg ezeket a járműveket, amely ugyan önmagában nem túl hízelgő, mégis, ha látjuk a számokat, azok igencsak tiszteletet parancsolnak, és azt üzenik: generációk nőttek fel velünk.

Elkértük, és meg is kaptuk a BKV-tól a jelenleg forgalomban lévő legrégebbi klasszikusok futási adatait, melyeket most megosztunk Önökkel:

IKARUS 260 - Rekord: 2 474 209 km

IKARUS 260
Állományi darabszám:                              231 db
Átlagos életkor:                                        24,44 év
Átlagos futásteljesítmény:                       1 788 032 km
Legmagasabb futásteljesítmény:           2 474 209 km
Maximális futástelítettséghez tartozó pályaszám:BPO146

IKARUS 280 (Csuklós változat) - Rekord: 1 991 893 km

IKARUS 280
Állományi darabszám:                              205 db
Átlagos életkor:                                        25,46 év
Átlagos futásteljesítmény:                       1 517 393 km
Legmagasabb futásteljesítmény:           1 991 893 km
Maximális futástelítettséghez tartozó pályaszám:BPI839

Metró (Ev-3) - Rekord: 3 318 000 km

Ev3
Állományi darabszám:                              66 db
Átlagos életkor:                                        38,3 év
Átlagos futásteljesítmény:                       3 048 000 km
Legmagasabb futásteljesítmény:           3 318 000 km
Maximális futástelítettséghez tartozó pályaszám:243

Metró (81714, 81717, 81714 2M*, 807171 2M*) - Rekord: 3 099 000 km

81714 
Állományi darabszám:                              122 db
Átlagos életkor:                                        31 év
Átlagos futásteljesítmény:                       2 557 000 km
Legmagasabb futásteljesítmény:           3 099 000 km
Maximális futástelítettséghez tartozó pályaszám3 008
  
81717 
Állományi darabszám:                              63 db
Átlagos életkor:                                        31,3 év
Átlagos futásteljesítmény:                       2 562 000 km
Legmagasabb futásteljesítmény:           3056 000 km
Maximális futástelítettséghez tartozó pályaszám:307
  
81714 2M*
Állományi darabszám:                              6 db
Átlagos életkor:                                        15 év
Átlagos futásteljesítmény:                       908 000 km
Legmagasabb futásteljesítmény:           917 000 km
Maximális futástelítettséghez tartozó pályaszám:3 123
  
807171 2M*
Állományi darabszám:                              4 db
Átlagos életkor:                                        15 év
Átlagos futásteljesítmény:                       899 000 km
Legmagasabb futásteljesítmény:           905 000 km
Maximális futástelítettséghez tartozó pályaszám:365

Villamos (KCSV7) - Rekord: 2 267 118 km

KCSV7
Állományi darabszám:                              30
Átlagos életkor:                                        44,62 év
Átlagos futásteljesítmény:                       2 063 240 km
Legmagasabb futásteljesítmény:           2 267 118 km
Maximális futástelítettséghez tartozó pályaszám:1335

Villamos (Ganz-csuklós) - Rekord: 2 379 820 km

Ganz-csuklós
Állományi darabszám:                              88
Átlagos életkor:                                        41,35
Átlagos futásteljesítmény:                       1 950 531 km
Legmagasabb futásteljesítmény:           2 379 820 km
Maximális futástelítettséghez tartozó pályaszám:1313

A számokból jól látható, hogy ezek az öreg rókák bizony nem fogták vissza magukat az elmúlt évtizedekben. A Föld Holdtól vett távolsága nagyjából 384 ezer 402 kilométer, ezt némelyikük több mint négyszer is megtette már, ráadásul oda-vissza. Hogy magát a Földet hányszor kerülhették volna meg a legtöbbet futott darabok?

Figyelem: nyolcvanszor.

Így nézve már nemcsak bosszúság, hanem némi tisztelet is megilleti a BKV harcosait, mielőtt – reméljük, azért minél hamarabb – végleg nyugdíjba vonulhatnak.